Évekre leállították a vasúti forgalmat Kolozsvár és Nagyvárad között
Pályakorszerűsítés kezdődik. A pótlóbuszok viszont még nem indultak el.
A román állami vasúttársaság (CFR) már december 10-én leállította a szerelvényeit a szóban forgó vonalon, a Budapestet a székelyföldi városokkal összekötő nemzetközi vonatokat pedig átirányította a biharkeresztesi határátkelőtől a nyírábrányihoz. Január 7-éig két magán vasúttársaság, az Interregional Călători és a Transferoviar Călători még üzemeltetett járatokat Nagyvárad és Kolozsvár között, azonban január 8-ától a vasúti infrastruktúráért felelős CFR Infrastructură teljesen lezárta a Kolozs megyei Egeres és Kissebes közti pályaszakaszt.
A vasúti személyszállítást végző CFR Călători korábban azt közölte, hogy január 8-ától kezdődően vonatpótló buszokat üzemeltet a két romániai megyeszékhely között, azonban ez egyelőre nem történt meg.
Jelenleg napi két vonatpótló buszjárat közlekedik Nagyvárad és Kolozsvár között, mindkettőt az Interregional Călători működteti. A cég nagy kerülővel üzemeltet egy közvetlen járatot is a két város között, Margittán, Zilahon és Désen keresztül, aminek a menetideje nyolc óra. A Nagyvárad-Kolozsvár vasúti pályán az átlagos menetidő három óra volt.
A bukaresti kormány az uniós finanszírozású országos helyreállítási terv keretében szeretné korszerűsíteni és villamosítani a Kolozsvár és a román–magyar határ közötti több mint 166 kilométer hosszú vasúti pályát úgy, hogy azon 160 kilométer/órás sebességgel haladhassanak a szerelvények. A beruházás becsült értéke 9,36 milliárd lej (711,26 milliárd forint).
A román szállításügyi minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR SA-val, ami négy szakaszra osztotta a munkálatokat és szakaszonként írt ki pályázatot. A nyertes cégcsoportoknak negyvenkét hónap alatt kell befejezniük a beruházást.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!