Épül a kolozsvári metró!
Románia első vezető nélküli metróvonala huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással.
Románia első vezető nélküli metróvonala huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással.
Kibocsátotta a kolozsvári metróvonal építési engedélyét a Kolozs megyei önkormányzat.
A Kolozsvár és Nagyvárad között zajló pályafelújításnál sokszor egyetlen busz pótol, az sem az államvasúté, az utasok pedig egymást tapossák. Eközben a Carpatica Feroviar létrehozásán foglalatoskodik a kormány.
Rekordot döntött tavaly az utasforgalom: a legjelentősebb erdélyi repülőtéren 3 millió 240 ezer 750-en fordultak meg.
Pályakorszerűsítés kezdődik. A pótlóbuszok viszont még nem indultak el.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
Az 1-es metróvonal megépítéséről a Gulermak és az Arcada építőipari vállalatokkal alkotott konzorcium részeként kötött szerződést az Alstom Kolozsvárral.
Május elseje óta a kolozsvári vasúti szaklíceumban érettségiző, majd az évek során a temesvári műszaki egyetem modern vasúti rendszerek szakán gépészmérnöki mesteri fokozatig jutó Bartha Zsolt a jelentős erdélyi vasúti csomópont állomásfőnöke.
A „kincses várost” a föld alatt keresztben átszelő, huszonegy kilométer hosszú vonalának első szakaszát 2026 augusztusáig kell átadni.
Először a Budapest–Kolozsvár vonal, később ismét lesz Debrecen–Marosvásárhely, és más célállomások is beköthetők a BASe Embraereivel a Kárpát-medencében.
Jóváhagyta a román kormány az elkerülő út műszaki-gazdasági mutatóit, így ki lehet írni a versenytárgyalást az erdélyi nagyváros forgalmát délről tehermentesítő, évek óta tervezett, egymilliárd eurós nagyságrendű beruházás megvalósítására.
A Railworks társulás nyerte a Kolozsvár–Biharpüspöki vasútvonal első szakaszának korszerűsítésére kiírt pályázatot.
A debreceni repülőtéren keresztül történne az Aeroexpress fejlesztése, "az unió által hozzáférhetővé tett" források révén.
A romániai civil szervezet szerint a szállításügyi minisztérium akár 17 milliárd eurót is invesztálna a Nagyváradtól Kolozsváron és Bukaresten át Konstancáig vezető pálya megvalósítására, miközben a hagyományos hálózat fenntartására sincs elég forrás.