Ez történt nyáron – 1. rész

iho/vasút   ·   2011.10.01. 08:00
00

Mivel ez az állomásköz rövid, megállóhely nincs, műtárgyak száma csekély, így a többi szakasztól eltérően gyorsabban lehetett haladni, a vágányzár idejét a pályaépítés menete határozta meg. Az állomásköz teljes egészében nagygépes technológiával épült át. A pályát alépítmény-javító és vágánycserélő géplánccal építették át.

Beszámolónk több időpontot ölel fel. A vágánycseréről képek sajnos nincsenek, az alkalmazott géplánc és technológia a tóparton korábban bemutatottal azonos volt. Az alépítmény erősítését viszont egy olyan géplánc végezte, amilyen korábban még nem dolgozott Magyarországon. Leglényegesebb újdonsága a kitermelt és átrostált zúzott kő mosása volt.

Július 6-án építették át a bal vágányt. Itt szokatlan módon először a vágánycserét végezték el, ezt követte az alépítményerősítés. Az alépítményjavító gépláncot azon a napon csak álló helyzetben lehetett szemügyre venni Tárnok közelében<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kép és szöveg: Balázs György

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!