FÁK-országok: sok légi baleset, a Metrojet nélkül is...

iho   ·   2016.03.18. 16:15
cim

A Független Államok közösségében továbbra sem túlságosan kedvező a repülésbiztonsági statisztika. Az orosz Államközi Légügyi Bizottság most nyilvánosságra hozott adatai szerint a tagállamokban 2015-ben száztizenhat ember halt meg ötvenhat balesetben, köztük huszonhét súlyos esemény kapcsán.

A pályáról lefutott An-26-os

Az IAC repülésbiztonsági jelentése a General Aviation szektor, a helikopteres és technikai repülések során történt baleseteket is feldolgozta, ugyanakkor nem tartalmazza a Metrojet légitársaság A321-esének pusztulását a Sinai félszigeten, vagyis az orosz hatóság ezt a katasztrófát már terrorista akciónak, és nem balesetnek könyvelte el. Egyébként ugyancsak a napokban hozták nyilvánosságra a másik orosz légügyi hatósági szervezet, a Rosaviatsia döntését, miszerint a Metrojet brandet használó Kogalymavia Airlines légitársaságnak március 15-étől visszavonta a működési engedélyét.

A döntés nem közvetlenül a baleset miatt született, de a lezuhanás utáni hatósági vizsgálat során derült ki, a társaság igen komoly adósságot halmozott fel a repterek, a légiforgalmi irányító szervezetek és saját alkalmazottai felé, ezért az orosz szövetségi adóhatóság csődeljárást kezdeményezett a cég ellen. A társaság akkor kaphatja vissza az üzemeltetési engedélyét, ha megalapozott üzleti tervet mutat fel az adósságok törlesztésére és a gazdaságos működésre.

A Szudánban lezuhant An-12-es

A Metrojet közleménye arra emlékeztet, a Roasaviatsia negyven nap eltetlével felülvizsgálhatja a döntését, ugyanakkor arra utal, hogy a légitársaság rossz helyzetét nem is csak a katasztrófa okozta, hanem az azt követő, az orosz légitársaságokra kiterjedő repülési tilalom Egyiptom felé. Egyébként az elmúlt napokban az orosz hatóságok jelezték, szó lehet még tavasszal ennek a tilalomnak a feloldásáról.

Visszatérve a repülésbiztonsági jelentésre, az ATW online három eseményt emel ki a jelentésből, amelyek tíz tonnánál nagyobb felszállósúlyú gépekkel történtek. Ezek egyike során egy An-26-os túlfutott a pályán Magadan Sokol repülőterén, ennek nem voltak sérültjei. A kirgiz Avia Traffic 737-ese leszállás közben került le a pályáról Osh repülőterén, tízen sérültek meg, a tadzsik Asia Airways An-12-ese Szudánban zuhant le, a fedélzeten lévő harminchét személyből csak kettő élte túl a felszállás utáni zuhanást.

Metrojet, Egyiptom: nem baleset volt, mondja az orosz hatóság

Az IAC jelentése szerint a polgári repülés általános problémája a nem kellően alapos pilótaképzés, a pilóták és az oktatók munkavégzésének nem kellően pontos feltételrendszere, és ugyancsak gondokat okoz a repülőszemélyzetek gyenge angoltudása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek