Felfuttatják a trieszti kikötő és Szlovákia közötti intermodális árufuvarozás volumenét

iho.hu   ·   2024.11.22. 12:00
_porto-di-trieste_

Olasz–szlovák közös cél az évi ötszáz irányvonat elérése 2025-ben – felértékelődött az ukrajnai útirányban betöltött szlovák szerep.

Az első közvetlen dunaszerdahelyi vonatok indulásának éve, 2016 óta a trieszti kikötő és Szlovákia közötti vasúti áruforgalom folyamatosan nőtt, és tavaly elérte 27 ezer 500 TEU éves forgalmat – a konténereket és a félpótkocsikat több, mint négyszáz irányvonat juttatta el a célállomásokra. A bővülő kereskedelmi kapcsolatok jegyében tartották a minap a trieszti Lloyd Towerben „Trieszti kikötő–Szlovákia: gazdasági kapcsolatok és lehetőségek” elnevezésű szakmai fórumot.

Trieszt kikötőjét két fő szlovákiai rendeltetési állomással, a dunaszerdahelyi terminállal és Pozsonnyal kötik össze a heti két, illetve három alkalommal közlekedő tehervonatok. Decembertől jelentős fejlesztéseket terveznek az útvonalon – ezek célja, hogy 2025-ben elérjék az ötszáz irányvonatot, a 2017-ben indítottak háromszorosát.

Az olasz fél szerint a Trieszt és Szlovákia közötti intermodális árufuvarozási kapcsolatok erősítése nem elsősorban a tehervonatok számának növekedését jelenti, hanem stratégiai funkciót a közlekedésben. A logisztikai kapcsolatok erősítése Friuli Venezia Giulia tartomány szempontjából valóban alapvető, Olaszország ugyanis már a háború utáni Ukrajna újjáépítésében betöltött szerepére készül, márpedig szerintük Kijevbe Szlovákián keresztül vezet az út, vagy ahogy Vittorio Torbianelli, az Adriai-tenger keleti kikötői hálózat hatóságának rendkívüli biztosa fogalmazott: „Szlovákia Ukrajna kapuja".

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek