Fellegi nem támogatja a budapesti járműbeszerzést

iho/vasút   ·   2011.09.23. 09:46

A Magyar Nemzet információi szerint Fellegi Tamás, az NFM tárcavezetője levélben tájékoztatta Tarlós Istvánt a főváros járműbeszerzési terveinek finanszírozhatatlanságáról. Budapest összesen 118 milliárd forintért vásárolna villamosokat és trolibuszokat, azonban a közlekedési operatív programban országos szinten is csak 98 milliárd forint áll rendelkezésre.

Fellegi felhívta a városvezető figyelmét, hogy a vasútvállalatok és a regionális autóbusz-üzemeltetők járműigényeinek is helyet kell szorítani a költségvetésben. Jelenlegi formájában csak megszorítások árán tudná támogatni a minisztérium a budapesti projektet.

Tarlós István a Klubrádió reggeli műsorában kifejezésre juttatta, hogy nem tekinti még lezártnak az ügyet: hétfőn a kormányfővel folytatott tárgyalásán a járműbeszerzések is terítékre kerülnek. Tarlós egy 2013-ig fel nem használható, 400 milliárd forintos forrás átcsoportosításától remél megoldást.

Fellegi pénteki levele nyomán a főváros első embere is tollat ragadott; írásban fordult a Budapesti Önkormányzatok Szövetségéhez a polgármesterek politikai támogatását kérve a budapesti járműberuházásokhoz. „Kérem önöket, legyenek segítségemre, hogy miniszter úr döntését együtt megkönnyíthessük. Biztos vagyok benne, hogy miniszter úr is lázasan keresi a megoldást, és maga is szeretne Budapestnek segíteni.” Tarlós szerint a nehéz döntési helyzetben lévő NFM-nél a fővárosi közhasznú elképzelések nem a legkedvezőbb besorolást kapták.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.