Felszeletelt vezérsík: ütközés Szíriában

iho/repülés   ·   2012.10.04. 17:30
cim

Titokzatos, legalábbis a hatóságok részéről meg nem magyarázott baleset történt Szíriában, egy helikopter és egy utasszállító ütközött, de még azt sem tudni hivatalosan, hogy a földön-e vagy a levegőben. Az biztos, hogy egy A320-as függőleges vezérsíkjának felső felét szabályosan leszelte a rotor.

(fotók: Flighglobal)

A Flightglobal által leközölt fotókon látható az A320-as súlyosan hiányos függőleges vezérsíkja, de máshol a gépen a jelek szerint nem volt sérülés. A gép a hatóságok kétmondatos közleménye szerint az ütközés után visszatért Damaszkuszba, ami, ha az ütközés a levegőben történt, egyben bravúros pilótateljesítmény lehetett.

Az a közleményből ugyancsak nem derül ki, milyen géppel történt a találkozás, de valószínű, hogy a szíriai hadsereg által használt Mi–8-asok vagy Mi–17-esek egyikéről lehet szó.

A Flightglobal elemzése szerint legalább kétszer ütötte meg a helikopter rotorja a függőleges vezérsíkot, a sérülések magassága a földtől 9,3 méter, ami viszont a cikk szerint azt valószínűsíti, hogy az incidens a levegőben történt, mert ezeknek a gépeknek a rotorja a földön ennél alacsonyabban forog.

Meg nem erősített hírek szerint az ütközés 1200 láb, azaz durván négyszáz méter magasan történt. Az Airbust üzemeltető Syrian Arab Airlines eddig nem szólalt meg a történtekről, és a gyártó Airbus sem ismer részleteket, mivel a Szíriával kapcsolatos szankciók miatt nincs közvetlen kapcsolata a légitársasággal.

(fotó: Helgi Todtenhaupt)

Jellemző a történtekkel kapcsolatos bizonytalanságra, hogy a hatóságok közleménye szerint az 1999-ben készült, YK-AKF lajstromjelű gépen kétszáz utas tartózkodott, miközben ez a 320-as az adatbázisok szerint 151 személyre van beszékezve.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.