Ferihegy: az első hó!

iho/repülés   ·   2012.01.18. 10:30
telcim

Egy repülőtér számára a mi éghajlatunk alatt a tél az igazi próbatétel ideje. Sok hónapon keresztül tétlenül pihenő gépsorok indulnak meg és próbálják – ritkán gondolunk ebbe bele igazán – a lehető legrövidebb idő alatt elképesztően nagy területeken letakarítani a burkolatot.

Mert az egy dolog, hogy mondjuk a Körúton oldalra kaparják a havat, betemetve az ott parkoló jobb sorsra érdemes autókat, és hogy aztán a latyakban nyugodtan kacsázhassanak, csúszkálhassanak a hógyakorlatlan úr- és hölgyvezetők.

De egy ferihegyi leszállópálya három kilométer hosszan és negyvenöt méter szélességban kell, hogy tiszta legyen, biztonságosan tudja fogadni a leszálló gépeket, amelyek nem várhatnak a végtelenségig a levegőben. Egy ferihegyi pályát megtisztítani, ahol sok emberrel a fedélzetükön a köznapi autózáshoz mérten elképzelhetetlen sebességgel érintenek betont a gépek: másfajta felelősség. Nem beszélve a gurulókról, az előterekről.

A hóesés az, amikor a legmodernebb közlekedési forma szembesül az őstermészet erejével. Nem kell legyőzni a természetet, de meg kell tanulni sikeresen együtt élni vele: ha a reptér üzemképes, nyitva marad, akkor az a reptéri emberek sikere.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: sok az utas, és csak egyre több lesz

iho.hu   ·   2025.04.19. 08:30

Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.