Fontos vasútvonalat villamosítottak Oroszországban

iho/vasút   ·   2021.04.02. 12:00
rzsd_bajkalontuli

A transzszibériai vasútvonalon fekvő Karimszkoje és a kínai határnál található Zabajkalszk közötti, 365 kilométer hosszú pálya felett nemrégiben épült ki a felsővezeték.

A napokban vette fel a huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú villamos üzemet a Bajkálontúli határterületen fekvő vonal utolsó 117 kilométerén, a Borzja–Zabajkalszk szakaszon az Oroszországi Vasutak (RZSD). A kínai határnál fekvő Zabajkalszk nyomtávváltási pont: itt érnek össze az orosz széles és a kínai normál nyomtávú sínek. Az állomás egyben a legfontosabb vasúti határátkelő is Oroszország és Kína között, ezért annak fejlesztését Oroszország keleti résznek egyik fő prioritásaként kezeli az orosz kormány.

Az RZSD több mint 9,3 milliárd rubelt, vagyis körülbelül 38 milliárd forintot költött az utolsó szakasz fejlesztésére, amely az összesen több mint 340 kilométernyi vágány villamosításán felül a meglévő pálya al- és felépítményének teljes átépítését, valamint egy új, második vágány megépítését is magában foglalta. A munkálatok során létrehoztak két új vontatási alállomást, négy autotranszformátor állomást, korszerűsítették a telekommunikációs hálózatot, valamint új jelző- és biztosítóberendezéseket telepítettek. Ezek a fejlesztések jelentős kapacitásnövelést jelentenek a Mancsúrián át vezető vasútvonalon, melynek köszönhetően naponta irányonként akár száztíz vonat is végigdüböröghet a pályán, kiszolgálva a két ország közötti egyre növekvő szállítási igényeket. A villamos üzemre váltással ráadásul a működési költségek, valamint a vasúti árufuvarozás környezetre gyakorolt hatása is jelentősen csökken.

Az RZSD azt reméli, hogy a kapacitásnöveléssel a Bajkálontúli határterületre tartó vagy onnan induló teherforgalom is tovább nőhet, elősegítve a helyi gazdaság növekedését – jelenti a Railway Gazette.

(Nyitókép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A Bz örök és időről időre megújul

iho/vasút   ·   2021.09.15. 15:00

A komfortosítási hullámból a MÁV-Start mellékvonali járművei sem maradnak ki: a következő években kétszáznál is több Bz motor- és mellékkocsi újul meg a vasúttársaság saját forrásából. Az első ráncfelvarrt mellékkocsik már forgalomba is álltak.