Függővasúti maglev-pályát tesztelnek Kínában

A nyolcszáz méter hosszú „Vörös Vasút” kísérleti szakaszának létrehozása nagyságrendekkel volt olcsóbb a hagyományos metróépítéshez képest.
A dél-kínai Csianghszi tartomány Hszinggou megyéjében található Kancsou városában létrehozott vonalszakaszt a Csianghszi Tudományos és Műszaki Egyetem fejlesztette ki. Az intézmény számításai szerint a függővasúti maglev-pálya építési költségei mindössze tíz százalékát tették ki a hagyományos metróvonalénak.
A kancsoui függővasúton a járműveket a vezetőpályában található neodímium állandó mágnesek támogatják és hajtják, míg a németországi H-Bahn hasonló, függővasúti egysínű (monorail) megoldása gumiabroncsos kerekeket használ.

A pályához Vuhanban fejlesztettek ki egy kétkocsis tesztszerelvényt, a rövidke vonat összesen 88 ülő- és állóhelyet kínál. A jármű jelenleg nyolcvan kilométer per órás csúcssebességre képes, a szakemberek viszont azon dolgoznak, hogy a jövőben a százhúszas tempót is el tudja érni.
A fejlesztők tervei szerint a mindössze nyolcszáz méteres, egy állomásos tesztpálya alapjául fog szolgálni egy hét és fél kilométer hosszú, már piaci alapon üzemelő vonalnak – jelenti a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!