Gázos Citarók Szegeden: fellegvár a javából!

Bohus Dávid   ·   2016.02.17. 18:45
szgazcit0

A február második hetén Budapesten forgalomba állt gázüzemű Citarók megfelelő apropót szolgáltatnak arra, hogy eszünkbe jusson, szegedi társaik – szinte majdnem napra pontosan – tíz évvel ezelőtt jelentek meg a város utcáin.

A szintén 2005-ös évjáratú csuklós, földgázüzemű járművek gyártásuk évének végén érkeztek a dél-alföldi megyeszékhelyen szolgáltató Tisza Volán Zrt. Bakay Nándor utcai telephelyére. A négy Mercedes Citaro O 530 G CNG autóbusz több szempontból is egyedülálló volt a hazai városi közlekedés történetében: ezek voltak a típus első csuklósai (két további szegedi példányon kívül hét évig nem is volt belőlük több a budapesti C2-k érkezéséig, illetve korukat megelőzve már ekkor teljesítették az EEV szabvány előírásait.

Frissen érkezett KDJ-355 a makkosházi végállomáson. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

Az alacsonypadlós járművek specifikációja azért hagyott kívánnivalót is maga után: háromajtós kivitelük és a csuklórész hátsó területének üléselrendezése nem a legideálisabb a csúcsidőben utazóknak; a nyári időszakban pedig a kis nyílású ablakok, valamint a klímaberendezés hiánya tették kellemetlenné az utazást.

Érkezésüket követően a makkosházi viszonylakokon kezdték meg szolgálatukat, rendszeres járművei voltak akkoriban az azóta megszűnt 2-es és 83-as járatoknak.

Üzemeltetésük ötödik évében az elsőként érkező négy autóbusz átkerült a helyközi üzemhez, amikor a Szeged közeli községek nagy forgalmú viszonylatain (Algyő, Sándorfalva) közlekedtek.

Az utóbbi években viszont ismételten visszakerültek a városi járatokra. Az elektromos tömegközlekedés fejlesztésére irányuló nagyprojekt lezárását követően a makkosházi decentrumban a buszok száma jelentősen lecsökkent, így a leginkább a Mars térről induló és a harmadik körúton közlekedő 90-es vonalcsaládon fordulnak elő.

A járművek elmúlt egy évtizedes pályafutása során sajnos ezt a típust sem kímélte a tűzesettel járó meghibásodás: idén januárban a Szőreg felől érkező 60-as járaton gyulladt ki a hatos flotta egyik tagja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek