Tovább hízik a fővárosi Citaro-flotta
Tavaly tavasszal volt három éve, hogy elkezdődött a Mercedes Citaro típusú autóbuszok pályafutása a fővárosban. A 28-as és 37-es villamosok kőbányai szakaszának felújításakor tíz járművet készítettek fel arra, hogy utasokat szállítson. Akkoriban mi is ott voltunk a BKV sötétkék-szürke fényezéstől eltérő, frankfurti arculatú autóbuszok bemutatkozásánál. A villamospótlás befejezését követően mind a harminc jármű forgalomba állt. A történet érdekessége az volt, hogy hónapokig az előző üzemeltető flottaszínét viselték magunkon a használt Mercedesek. Még ez év nyarán az IHO meglátogatta a BKV járműjavító műhelyét, ahol az átfényezések zajlottak, majd lassan mind a harminc jármű megkapta az akkor újdonságnak számító égkék flottaszínt.
Másfél évvel később újabb kilenc jármű érkezéséről számoltunk be, majd pont két éve februárban jelentek meg Budán a három M betűs rendszámmal levizsgáztatott autóbuszok.
A járművek történetébe jutott hír balesetről, busztűzről, illetve üzemzavar okozta balesetről. A tavalyi iskolakezdésre további huszonhárom használt Citarót küldött utcára a BKV óbudai üzemegysége, amelyek kijelzői mémesmetró rovatunkat is megihlették.
Idén február második hetén jegyezzük a történet folytatását, amikor is a dél-budapesti viszonylatokon (hétköznap leginkább a 93, 93A, 98, 198-as járatok) megjelentek a Svédországból származó gázüzemű példányok is. Az autóbuszok tavaly voltak tíz évesek, várhatóan huszonkettő közlekedik majd a fővárosban. Ugyanezen a héten öt bérelt Citaro is megkezdte munkáját a Batthyány tér és a Széll Kálmán tér környéki járatokon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!