A Citarók első munkanapja a BKV-nál

Bohus Dávid   ·   2012.03.27. 10:30
kicsi

Március 25-én megkezdődött a 28-as és 37-es villamosvonalak felújítása az Éles sarok – Maglódi út – Új Köztemető szakaszon. Mivel a villamospótlás kezdete vasárnapra esett, így az első napon még a hagyományos, Ikarus 280 típusú autóbuszok szállították az utasokat.

A hétfői üzemkezdettel viszont kivonultak a Kőbánya garázsba telepített új beszerzésű Mercedes Citaro típusú autóbuszok, hogy megkezdjék két hétig tartó szolgálatukat a 28-37V járaton.

Villamospótló járat a kőbányai Liget téren <br> A képre kattintva galéria nyílik <br> (a szerző képei)

A BKV állományában újdonságnak számító autóbusztípus viszont évek óta közlekedik a Kamaraerdő– Budaörs–Törökbálint viszonylatú 88-as vonalon. A járműveket alvállalkozóként a Volánbusz Zrt. üzemelteti. Az ausztriai Blaguss Wien és Wiener Lokalbahnen társaságoktól vásárolt, 1998-1999-es évjáratú autóbuszok kétajtós kivitelűek. A VT Transman Kft. is üzemeltetett egy példányt Budapesten, mely már a BKV-ra jellemző fényezésű.

A Volánbusz által üzemeltetett Mercedes Citaro autóbusz a 88-as járaton

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.