Gázos Iveco Stralis
A Hannoverben az új Stralis köntösében bemutatott jármű üzemanyagtankja a cseppfolyósított gázt mínusz 125 Celsius fokon tárolja. A metán hőcserélőben felmelegítve gáznemű halmazállapotban jut az égéstérbe.
Az LNG ugyanolyan hatékony és környezetkímélő üzemanyag, mint a sűrített földgáz (CNG), ám alkalmazásával kisebb a jármű menetkész tömege, amely a teherbírás növekedését eredményezi. A CNG-vel működő járművek a metánt gáz formájában, 200 bar nyomás alatt tárolják acéltartályokban.
Az LNG-technológia egyik legfontosabb előnye, hogy lényegesen megnöveli a járművek hatótávolságát, amely a 750 kilométert is elérheti. Belföldi szállítójárműként a gázos Iveco Stralis 40 ezer kilométeres éves futásteljesítmény mellett akár tízezer eurós megtakarítást is hozhat tulajdonosának egy dízel járművel szemben. Ha szemetes-, vagy hulladékgyűjtő feladatokat lát el, becslések szerint akár 20 ezer eurót is megtakaríthat évente.
Előnyös lehet a felhasználása az élelmiszer szállításban, illetve az éjszakai fuvarokban, mivel motorja 3-6 decibellel halkabb a hasonló teljesítményű dízel Stralisénál.
Az Iveco Hannoverbe negyventonnás, 4x2-es képletű nyerges vontatót vitt, amelynek nyolcliteres gázos motorja 330 lóerős. Alapfelszereltsége a 16 sebességes kézi váltó, a beépített intarder és az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS). A jármű 18-40 tonna összgördülő tömegű változatokban érhető el. Hidrodinamikus nyomatékváltóval és beépített retarderrel rendelkező, hatsebességes automatikus sebességváltóval is rendelhető. A földgázüzemű Cursor 8 motor megfelel a 2014-ben hatályba lépő Euro VI kibocsátási norma határértékeinek.