Genset-mozdonyokat szerez be a Pacific National is

iho   ·   2014.08.11. 08:45
400px_pacificnational_n-viromotive

A Pacific National a napokban vette át első két N-ViroMotive-dízelmozdonyát. A vasúttársaság hetet rendelt a többmotoros gépekből, amelyeket az amerikai National Railway Equipment Company (NREC) épít meg – írja az International Railway Journal.

A négytengelyes járműveket két, összesen 1190 kilowatt teljesítményű Cummins QSK19 dízelmotor hajtja. A mozdonyok a Pacific National igényeinek megfelelően lettek tervezve: a vasúttársaság szerelvényeket tervez rendezni velük az Új-Dél-Wales szövetségi államban, Port Kemblában található BlueScope acélművekben. Generátoruk, vezérlőrendszerük, és több más részegységük is megegyezik az NREC hattengelyes, 1200-as sorozatú dízelmozdonyaival, amelyek közül pár még 2013 májusában bemutatás céljából érkezett Ausztráliába. A fennmaradó öt N-ViroMotive-mozdony érkezése az év végig esedékes.

Az ausztrál Pacific National hét N-ViroMotive-dízelmozdonyt szerez be egy acélmű kocsirendezési munkálataihoz<br>(forrás: Railway Gazette)

A Pacific National intermodális részlegének vezérigazgatója, Andrew Adam elmondta, a járművek beszerzésével a vasúttársaság arra törekszik, hogy a legmegfelelőbb technológiát alkalmazva javuljon az üzemelési hatékonyság és az ügyfélszolgálat is. Az új mozdonyok nemcsak a BlueScope-i vasúti tevékenységek végzését segítik elő, hanem a biztonságot és a környezetvédelmi hatékonyságot is növelik, sőt a környékbeli lakókat kevesebb zaj éri.

A vasúttársaság 2014 márciusában a kínai CSR Qishuyantól is beszerzett öt nehéz tehervonati dízelgépet; a Csangcsouban gyártott, SDA2 típusjelű, 88-as sorozatba sorolt járművekkel jelenleg terhelési és megbízhatósági próbákat végeznek. Az 1067 milliméteres nyomtávú mozdonyok Queensland államban fognak szénvonatokat továbbítani, és igazi nemzetközi járműveknek mondhatóak: meghajtásukról a német MTU EU IIIA környezetvédelmi előírásainak megfelelő dízelerőforrása gondoskodik, az elektromos rendszereket az ABB, a hűtőberendezéseket a Voith, a fékrendszert a Knorr-Bremse, a kompresszorokat a Faiveley, a vonatbefolyásolást a Selectron, a forgóvázakat a CSR, a diagnosztikai és kamerarendszert a Wabtec szállította – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek