Gépjármű márkakereskedők: stagnál az értékesítés
Ez azt jelenti, hogy Magyarországot még a 2 milliós Szlovénia is megelőzi, a forgalom nagy része pedig a vállalkozásoknak köszönhető, vagyis a magánszemélyek alig vesznek autót – közölte a szervezet ülését követő sajtótájékoztatón Gablini Gábor.
Mint mondta, mindennek nyomán az elmúlt években 60 százalékkal csökkent az új gépjármű értékesítéssel foglalkozó cégek és a szalonok száma, csak azok maradtak, akik hosszú távon elkötelezettek a szakma iránt.
Az elnök a piac egyik legfőbb problémájaként említette, hogy egyes márkaképviseletek virtuálisan, egy napra helyezik forgalomba az autókat és utána reexportálják azokat magasabb árszintű nyugat-európai piacokra. Ennek az lehet a következménye, hogy a gyártók megelégelik a reexportot és árat emelnek.
Szintén kifogásolta, hogy mára az állami közbeszerzés „egy cégcsoportossá" vált és ezeket a járműveket sem a kereskedőhálózaton keresztül vásárolják és javíttatják, hanem egy multinacionális cég bevonásával. Gablini Gábor szerint ez ellentétes azzal a kormányzati törekvéssel, ami a hazai kis- és középvállalkozások támogatását tűzi zászlajára.
Hozzáfűzte, hogy maga a legfőbb ellenőrző szervezet hirdet pályázati győztest óránkénti 1.500 forintos szervízdíjjal, miközben ennyiért nem lehet dolgozni.
Úgy vélte, a Nemzeti Közlekedési Hatóság sem felel meg ellenőrző funkciójának, hiszen nem kontrollálja az illegális szervizeket és alkatrész kereskedőket, az állami vizsgabázisokon pedig „virágzik a korrupció".
Ugyancsak gond, hogy egyes biztosító társaságok valósággal ráerőltetik a készpénzes kárügyintézést az ügyfelekre, ami a feketegazdaságot, a számla nélküli javítások szaporodását erősíti – mondta a GÉMOSZ elnöke.
Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy az idei évre ugyan bővüléssel számoltak ám ez csak a vállalati flottakezelés esetében következett be, a magánszemélyek esetében tovább esett a piac. Sőt attól tartanak, hogy a meglévő portfóliójuk is visszaesik, hiszen immár minden 4. ügyfelük késedelmes fizető és a folyamat egyre gyorsul – tette hozzá.
Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító autóbiztosításokért felelő vezetője arról szólt, hogy a kötelező biztosítások tekintetében az árak mára elérték a mélypontot, a CASCO biztosításoknál pedig további piacszűküléssel számolnak.