Gépmenetek
Tatabányán jócskán fellendült a vasúti teherforgalom, köszönhetően főleg a Vértesi Erőmű szénszállításainak. A Train Hungary a szerelvényeket egészen Környéig elviszi, de kisdízelük jelenleg nincs, így a rövid dízeles szakaszra a Starttól bérelnek vontatást. Általában a hajnali Suzuki-vonat Dácsiája érkezik Komáromból vagy Almásfűzitőről, a gép a munka végeztével pedig ugyanide tér vissza.
A Train Hungary az Indóház magazin 2014. december–januári összevont számában adott interjúja szerint már idén beszerez három tolatómozdonyt. Egy Terra Nova gép épp alkalmas lenne az erőmű kiszolgálására, de a felsőgallai kőrakodáshoz sincs feltétlenül szükség a Sulzer erejére.
Nagy ritkán Oroszlányban is megraknak néhány vagont fával. A rövidke vonatokat a DB Schenker továbbítja, a kiszolgálás egyik fele rendszerint gépmenet. Oroszlány–Komárom az meg már negyvenöt kilométer, két kocsiért. Miközben három cég három dízelmozdonya is a környéken dolgozik. Vagy épp négy, hiszen a PSŽ magánvasút Kocúrja is meg-megfordul a szénvonatokkal néha.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!