Good-bye London

iho/közút   ·   2011.12.11. 09:00
00

Elbúcsúzott az utolsó csuklós autóbusz Londonból. Ahogy már korábban beszámoltunk róla, a londoni polgármester, Boris Johnson egyik fő küldetésének tekintette, hogy kivonja a csuklós autóbuszokat a városból, és helyettük a korábban népszerű Routemaster modernizált változatát állítja forgalomba.

Csuklós Citarók a Waterloo buszgarázsban<br/>(fotó: wikipedia)

A 2008 szeptemberében indult folyamat 2011. december 9-én ért véget, ekkor már csak a 207-es viszonylaton közlekedtek a csuklós Citarók. A selejtezett buszok egy része Máltára került, néhány kocsi kétajtóssá építve vidéken kezdett új életet, a maradék pedig egy telephelyen várja sorsa jobbra fordulását.

Csuklósok a Victoria vasútállomás előtt<br/>(fotó: Istvánfi Péter)

A buszok értékesítését nehezíti, hogy jobbkormányos kialakításúak, így csak néhány ország tudja őket átvenni. Egy angol cég a Mercedes felügyeletével néhány kocsit balkormányosra alakított át, a viszonylag magas átalakítási költségek miatt azonban még így is nehezen találtak gazdára a kocsik.

Az utolsó napon Hayes by-pass végállomáson<br/>(fotó: flickr.com/diamond geezer)

A londoni polgármester által beharangozott új Routemasterekből egyelőre a prototípuson kívül nem érkezett több példány, így a csuklósokat régebbi emeletesek átcsoportosításával próbálják pótolni. A populista intézkedés így egyenlőre csak zsúfoltságot eredményezett a londoniaknak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.