Győri tömegközlekedés: csak félmillió kilométer mínusz

iho   ·   2013.05.30. 09:01

A legfrissebb információk szerint 900 ezer helyett csak összesen 530 ezer kilométert vonnak ki a győri tömegközlekedésből, az új helyi menetrend augusztusban lép életbe – írja a kisalfold.hu.

A portál tavaly október elején adott hírt elsőként arról, hogy a helyi buszközlekedésben jelentős költségcsökkentést kíván elérni a kisalföldi megyeszékhely önkormányzata, s az új menetrend kialakításához utasszámlálást folytattak a helyi buszokon.

„Nem titkolt célja a felmérésnek, hogy az önkormányzat jelentős költségeket tudjon megtakarítani a közösségi buszközlekedésben. Az üres vagy rendkívül kevés utassal közlekedő járatokat nem tudja finanszírozni az önkormányzat a továbbiakban” – nyilatkozta tavaly ősszel Lipovits Szilárd, Győr jegyzője. (Az új menetrend kialakítása jegyzői jogkör.)

A novemberi győri közgyűlésen döntés született arról is, hogy 10 százalékkal emelkednek a helyi közlekedésű buszok díjtételei 2013. január 1-jétől. Az akkori ülésen az is elhangzott, hogy a megyeszékhelyen finanszírozott kilométerszám 900 ezerrel csökkenni fog.

A márciusi közgyűlés előtt úgy szóltak a hírek, hogy 760 ezer kilométer kivonásáról születhet döntés. Ez sem következett be; a végső verzióról várhatóan a májusi közgyűlésen szavaznak az önkormányzati képviselők most pénteken.

A legfrissebb információk szerint összesen 530 ezer kilométert vonnak ki a győri tömegközlekedésből: ez jóval kevesebb, mint az első tervekben szerepelő számok. Amennyiben a közgyűlés megszavazza, az új győri helyi menetrend augusztusban léphet életbe. A kilométer-csökkentés mértékének változásából sejthető, hogy az új koncepció sokkal kevésbé drasztikus, mint a tavaly ősszel tervezett 900 ezer kilométeres „spórolás”.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.