Gyorsan szaporodnak, villamost vesznek Portlandben
Hetvenhárommillió dollár értékben vásárol az Oregon állambeli Portland városának közlekedési vállalata, a TriMet 18 S70 típusú villamost a Siemenstől. A járműveket teljes egészében a Siemens sacramentói vasútijármű-üzemében állítják elő. A gyártáshoz szükséges villamosenergia nagyjából 80 százalékát egy két megawatt teljesítményű naperőmű szolgáltatja majd. Ennek segítségével évente 1470 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítanak meg – derül ki a Siemens közleményéből.
Az új járművekkel, amelyeket 2015 őszén állítanak majd szolgálatba, a TriMet flottája 2014 nyarára 119 darabra bővül. A Siemens 1995 óta szállítója a TriMetnek. Ekkor 79 SD 660 típusú villamost állítottak üzembe, majd 2009 óta már az S70 a kurrens típus, amely Portland mellett több észak-amerikai városban – San Diego, Houston, Charlotte, Salt Lake City – teljesít szolgálatot.
Az új megrendelés Portland közlekedési hálózatának fejlesztési projektjéhez kapcsolódik, amelyet a város és környéke lakosságának várt gyarapodása tesz szükségessé. Portland a fenyegető forgalmi torlódások elkerülésére építi meg az új vonalszakaszt 11,7 kilométer hosszban és tíz állomással. Ez a Portland belvárosában lévő Portland Állami Egyetemet fogja összekötni a déli városrészekkel és Milwaukie elővárossal.
Mintegy 22 000 otthon lesz az új állomásoktól gyalogos távolságon belül, és a vonal munkanaponként akár 25 000 utast szállít majd. Ez azt jelenti, hogy a közúti forgalom több mint 9100 járművel fog csökkenni, ami napi 100 000 kilométer futásteljesítmény megtakarításának felel meg, kalkulálják a városban.
Az S70-et kifejezetten az amerikai piacra tervezték, és mind villamos-, mind regionális közlekedésben bevethető. Csúcssebessége 106 kilométer/óra. Alacsonypadlós kivitele megkönnyíti és meggyorsítja a ki- és beszállást, különös tekintettel a mozgáskorlátozott utasokra.
A Portland-Milwaukie light rail vonal építésének első lépcsőjeként megépítendő, a Willamette folyón átívelő híd építéséről ide kattintva olvashat.