Gyorshír: megvan a Germanwings-gép második fekete doboza

iho   ·   2015.04.02. 16:55
cim4

Az első hírek szerint az Alpokban lezuhant utasszállító repülési adatrögzítője (FDR) a jelek szerint viszonylagos épségben vészelte át a becsapódást, remélhető tehát, hogy kinyerik belőle a hasznos adatokat.

A második fekete doboz sok fontos kérdésre kell, hogy választ adjon, azzal együtt, hogy a pilótafülke hangrögzítője (CVR) elég egyértelműen elárulta, hogy a gépet a másodpilóta szándékosan vezette hegynek, miután a kapitányt kizárta onnan.

Az FDR révén pontos képet nyernek a baleseti kivizsgálók arról, hogy az utazómagasság elhagyása után pontosan milyen üzemmódban történt a gép süllyedése, milyen pályán repült az A320-as, változtatott-e a pilóta irányt közben, hozzányúlt-e a gázkarokhoz, egyáltalán, hogyan ténykedett a süllyedés megkezdése és a becsapódás közti nyolc perc során. Természetesen sokféle adat áll majd rendelkezésre, amelyeknek köszönhetően nagy biztonsággal ki lehet mondani majd, a gépnek volt-e műszaki meghibásodása, hogyan működtek a rendszerei.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.