Gyűjtse össze mindet!

iho/vasút   ·   2012.08.13. 16:00
00

A craiovai hattengelyesek kollekciója a legújabb fejlesztéssel gyarapodik: az alap (40-es), a továbbfejlesztett  (47-es) ASEA és a Főnix (idehaza UFO) után a román mozdonyipar legújabb fejlesztése, a Transmontana villanygép egy példánya is a Magyar Magán Vasút Zrt. flottáját gazdagítja.

A Transmontana 2011 őszén Hatvanban<br>(fotó: Erdős Ádám)

A Transmontana mozdonnyal először a 2010-es bukaresti vasúti napokon (Zilele Feroviare) találkozhatott a közönség. A már jól ismert (és tömegesen gyártott) ASEA-licenc mozdonyok alapjára épülő aszinkronmotoros új gép elődeinél erősebb, 7400 kilowattos gép hajtja (az alaptípus „mindössze” 5100 kilowattos).

Az MMV vadonatúj gépe Craiovában<br>(fotók: Daniel Belbita)

A típus első példánya 2011 őszén Magyarországon is járt, az MMV szakemberei Hatvanban vizsgálták át alaposan. A második Transmontana már a magántársaság narancs-szürke-fehér flottaszínében hagyja el nemsokára a craiovai gyárat.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.