Gyűjtse össze mindet!

iho/vasút   ·   2012.08.13. 16:00
00

A craiovai hattengelyesek kollekciója a legújabb fejlesztéssel gyarapodik: az alap (40-es), a továbbfejlesztett  (47-es) ASEA és a Főnix (idehaza UFO) után a román mozdonyipar legújabb fejlesztése, a Transmontana villanygép egy példánya is a Magyar Magán Vasút Zrt. flottáját gazdagítja.

A Transmontana 2011 őszén Hatvanban<br>(fotó: Erdős Ádám)

A Transmontana mozdonnyal először a 2010-es bukaresti vasúti napokon (Zilele Feroviare) találkozhatott a közönség. A már jól ismert (és tömegesen gyártott) ASEA-licenc mozdonyok alapjára épülő aszinkronmotoros új gép elődeinél erősebb, 7400 kilowattos gép hajtja (az alaptípus „mindössze” 5100 kilowattos).

Az MMV vadonatúj gépe Craiovában<br>(fotók: Daniel Belbita)

A típus első példánya 2011 őszén Magyarországon is járt, az MMV szakemberei Hatvanban vizsgálták át alaposan. A második Transmontana már a magántársaság narancs-szürke-fehér flottaszínében hagyja el nemsokára a craiovai gyárat.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!