Hamarosan megnyílik a meghosszabbított U1 Bécsben

iho   ·   2017.08.24. 08:45
00kicsi

Ausztria első mélyvezetésű földalattiját 1969-ben kezdték építeni Karlsplatznál, 1973–1978 között egymegállónyi távolságon oktató- és bemutatómeneteket tartottak csupán. Az 1978-as megnyitástól fél éven át szigetüzemként működött, majd amikor az U4-est Karlsplatzig hosszabbították, csatlakozott szervesen a metróhálózathoz.

A közelgő megnyitást hirdetik a szerelvényeken... (forrás: Wiener Linien)

A jelenlegi, Reumannplatz–Obrelaa szakaszt 2012-ben kezdték építeni, a munkálatok összesen 600 millió eurót emésztettek fel. Az első, utasokat is szállító szerelvény szeptember 2-án 10.30-kor közlekedik az új szakaszon, Oberlaa végállomáson és Altes Landgut végállomáson információs pultok és különféle programok várják az érdeklődőket. Sőt, az utasok egy, aznap este kilenc óráig Bécs teljes hálózatára érvényes ingyenjegyet is kapnak.

...és az állomásokon

A metróbővítéssel több felszíni járat, busz, villamos menetrendje is változik. Rövidül például a 67-es villamos, a buszok menetrendjét pedig a metró közlekedéséhez igazítják. A beruházás fő nyertese az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten: az itt lakók az eddigi harminc helyett tizenöt perc alatt juthatnak a városközpontba – áll az Eurocomm-PR sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.