Hamis térképpel zátonyra futhat a hajó

iho   ·   2013.03.08. 08:10

Hamis hajózási térképekre és más hamisított hajózási kiadványokra figyelmeztet az Egyesült Királyság Vízügyi Hivatala (UK Hydrographic Office, UKHO). A szervezet a hamisítványok azonosításában segítséget nyújtó tájékoztatót is megjelentetett – írja a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hírlevele.

A kalózkodás egy újabb formája ütötte fel a fejét a tengereken az UKHO szerint, ám ezúttal nem a kereskedelmi hajókat fosztogató kalózok jelentik a veszélyt, hanem a hamisítók által terjesztett hamis tengerészeti térképek és más, a hajózást segítő kiadványok illegális másolatai. A hivatal figyelmeztetése szerint egyre nagyobb számban terjednek ilyen hamisítványok, amelyek használata fokozott veszélyt jelent a tengerészekre, hajóikra és a rakományra egyaránt.

A Maritime Journal által idézett John Dawson, az UKHO marketingvezetője kiemelte, a hivatal arra biztat minden vásárlót, felhasználót, ellenőrt és hatósági szervet, hogy fokozottan ügyeljen a hamis tengerészeti térképek jelenlétére. Ezek ugyanis nem esnek át olyan szigorú ellenőrzésen, mint a hivatalos térképek és kiadványok, így az útvonaltervezés és a navigáció során nem jelentenek megbízható segítséget a tengerészeknek.

A figyelmeztetés szerint az UKHO felvette a nemzetközi tengerészeti és vízügyi szervekkel a kapcsolatot a hamisítás elleni közös fellépésről történő egyeztetés céljából. A hivatal egyúttal közzétett egy tájékoztatót is, amellyel a hamisítványok azonosításában igyekszik segíteni, kiemelve, hogy a nyomtatott anyagok minőségén észlelhető, ha nem eredeti termékről van szó. A hamis térképek esetében például a használt papír vastagsága, a festék színe és élénksége, a kiadvány súlya mind olyan indikátor, aminek nem megfelelősége gyanúra adhat okot.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.