Három vágányon Fradiból Kelenföldre

iho   ·   2017.04.05. 13:45
00kicsi

A nemrég megjelent közbeszerzési felhívás összesen tizennyolc vágánykilométernyi (háromvágányú pálya esetén ez hat kilométer hosszt jelent) pálya tervezésével kapcsolatos előkészítési munkákra szól, az engedélyezési tervektől a környezetvédelmi hatástanulmányokon át a költség-haszonelemzési dokumentumig terjed, mindezt május 11-éig kell benyújtani. A Déli Összekötő vasúti híd szélesítése egy másik közbeszerzés része. Külön dokumentációt kell készíteni a híd pesti és budai felhajtójának közelében, a Soroksári útnál és a Nádorkertnél kialakítandó új vasúti megállók tervezésére, az előre megadott 79+60-as és 91+30-as szelvények „változásának kockázata fennáll”.

A jelenleg még kétvágányú vonal egy részlete (fotók: Kemsei Zoltán)

A meghirdetett ajánlat a pályasebesség emelését nem követeli meg, a jelenlegi, nyolcvan kilométer per órás sebességgel járható szakaszhoz hasonló paraméterekkel kell az új, harmadik vágányt megtervezni. Át kell azonban tervezni a három vágányhoz mérten az érintett kisebb műtárgyakat, a Bartók Béla út fölött átívelő felüljáró lenne a legnagyobb feladat.

Kelenföldhöz közeledve, a volt vontató- és iparvágány helyén elférne a harmadik forgalmi vágány

A közbeszerzési kiírás érdekes kiegészítő információja, hogy a kelebiai vonal – az olimpiai pályázat lemondása miatt elúszni látszó – nyomvonal-áthelyezésével kapcsolatban külön hirdetmény nélküli, tárgyalásos eljárást folytathatnak le, amelynek egyik, a jelen fejlesztéseket is érintő eleme a népligeti új vasúti megállóhely megtervezése is lenne. A közbeszerzésre május 11-éig lehet benyújtani az ajánlatokat.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!