Hat kilométert átadtak a csepeli gerincútból

iho/közút   ·   2012.01.11. 15:30
00

Csepel-sziget útjait naponta 14 ezer jármű terheli, ezért fontos a gerincút, amely majd egyszer az M0-s autóúttól (pontosabban akkor már bizonyára autópályától) a sziget déli részén lévő (és nevével egybevágóan most is egy fontos kompnak helyszínt adó) Lórévig fog érni, mondta szerdán Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Szigetszentmiklóson, az út első, 5700 méteres szakaszának átadásakor.

Állandóak a torlódások mindhárom nagy csomóponton (csepeli híd, halásztelki és szigetszentmiklósi lehajtók), ez gyakran az autópálya forgalmát is lassítja, írja közleményében a minisztérium. Az új gerincútnak köszönhetően jelentős mértékben ésszerűsödik, felgyorsul a közlekedés.

Az útszakasz átadásával a Csepel-sziget megközelíthetősége és közlekedésbiztonsági helyzete javul, csökken az átmenő forgalom Halásztelek, Szigethalom és Szigetszentmiklós területén – hangsúlyozta Völner Pál.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és Kövér László, az Országgyűlés elnöke a nemzeti színű szalag átvágásával ünnepélyesen átadják a Csepel-szigeti gerincút új szakaszát. Mellettük Zsiga György, a Colas út Zrt. vezérigazgatója és Orosz Ferenc, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója áll<br>(forrás: MTI)

A Csepel-szigeti gerincút most elkészült első szakasza 2x1 forgalmi sávval épült meg, a későbbiekben 2x2 sávosra bővíthető.

Szabó József Szigetszentmiklós polgármestere a most átadott útba csatlakozó halászteleki ág mielőbbi elkészültét sürgette, az államtitkár ezt a második félévre ígérte, írja a távirati iroda.

Az öt körforgalmat és két szintbeli kereszteződést magába foglaló új út kivitelezése nettó 1 milliárd 136 millió forintba került.

Az elkészült gerincút egy szakasza

A kivitelező a Csepel-sziget gerincút konzorcium volt. A konzorcium vezetője a Colas Útépítő Zrt., a tagja pedig a Debreceni Magas, Mély- és Útépítő Zrt.

A fejlesztés része az Új Széchenyi Tervnek, a finanszírozás 15 százalékos önerővel, uniós támogatásból történt. A projekt Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program része. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. volt.

Folytatódik a túlterhelt M0 fejlesztése is. A kormány által elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési programban 2027-ig ütemezett beruházások között kiemelt helyen szerepel az M0 körgyűrű bezárása és az autópálya meglévő kapacitásainak bővítése.

A most átadott szakasz áttekintő térképe

Kapcsolódó hírek