Hazai gyártású motorvonatok Indiában

iho   ·   2013.03.18. 09:00
400px_india

Egyetértési nyilatkozatot írt alá India nemzeti vasúttársasága, az Indian Railways (IR) és a BHEL február végén. A megállapodás szerint az ország északnyugati részén, Rádzsasztán államban található Bhilwarában hoznak létre egy motorvonat-összeszerelő üzemet. A villamos szerelvényekre a folyamatosan növekvő helyi és elővárosi utasmennyiség miatt van szükség.

A bhilwarai gyár építését a BHEL finanszírozza, a rádzsasztáni kormány a területet biztosítja, India vasúti minisztériuma pedig ígéretet tett arra, hogy a jövőben is megrendelésekkel fogja biztosítani az üzem állandó működését. A folyamatos megbízás szinte biztosnak is látszik, mivel az Indian Railways a kontinensnyi ország bő 64 ezer kilométeres vasúti hálózatából tizenötezer kilométernyi pályát tervez villamosítani a következő tíz év folyamán. Jelenleg 18 ezer kilométer a villamosított szakaszok hossza.

Villamos motorvonat Chennai egyik elővárosi vonalán<br>(forrás: Guide to Chennai Blogspot)

Az IR becslései szerint körülbelül kilencezer elektromos hajtású motorkocsira lesz szükség ahhoz, hogy megfelelő szolgáltatást nyújthassanak az igencsak megnövekedő méretű villamos hálózaton. Azonban az előállítást a kapurthalai vasútikocsi-gyártó üzem kapacitási határai még korlátozzák, mivel jelenleg Kapurthalában készülnek az IR fővonalaira szánt, többrészes elektromos motorvonatai (MEMU).

A fővonali motorvonatok a hagyományos, mozdonyvontatású szerelvényekhez képest sokkal jobb és rugalmasabb gyorsulásra és fékezésre képesek, így az átlagsebességük is magasabb, ezért a nagyobb forgalmú vonalakon jobban ki lehet általuk használni a pálya kapacitását. A szerelvényeknek kifejezetten nagy az utasbefogadó képessége, a legújabb, hosszabb távokra szánt egységeken pedig már WC-k is találhatók – adja hírül a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek