Hazánkban az egyiptomiak első orosz személykocsija

iho/vasút   ·   2019.11.27. 12:00
400px_egyiptomi_kocsi_magyar

A Transzmasholdinghoz (TMH) tartozó tveri vasúti járműgyárban (TVZ) épített kocsit októberben mutatták be a megrendelő egyiptomi nemzeti vasúttársaságnak, az ENR-nek. A TMH augusztusban kapta meg a gyártási engedélyt a járművekre a vasúttársaságtól.

Magyarországra érkezett a TMH Egyiptomnak épített első személykocsija, hogy különböző teszteknek vessék alá (kép forrása: TMH)

Az első kész kocsi még Oroszországban túlesett a statikus próbákon: a tveri gyár és a magyar Közlekedéstudományi Intézet (KTI) szakemberei közösen végezték el a forgóváz és a kocsiszekrény szilárdsági tesztjeit, továbbá megvizsgálták az elektromos berendezéseket, a szellőzést, a WC-ket és a vízrendszert is.

A magyarországi vasúthálózaton zajló tesztek során a kerékterhelést, a kocsiszekrény tömegét, a kocsiszekrény és a forgóváz mozgását, a külső és belső zajszinteket, a fékrendszert, valamint az egész normál nyomtávú proto-jármű viselkedését fogják vizsgálni dinamikus futás közben. A futópróbákat követően a kocsit Egyiptomba szállítják, ahol szintén különböző teszteken fog átesni.

Az ENR 2018 szeptemberében rendelt összesen ezerháromszáz kocsit a Transzmasholdingtól, az első harminc járművet várhatóan 2020 tavaszáig át is vehetik. A kocsik felét a tervek szerint Magyarországon szerelik majd készre. A rozsdamentes acélötvözetű kocsiszekrényből álló vagonok az időjárásnak jobban kitett pontokon nedvességálló hőszigetelést kaptak, a tengelycsapágyakon hőszenzorok vannak. A bölcső nélküli forgóvázak kétszintes rugós felfüggesztése simább futásjóságot garantál, a megfelelő lassulásért pedig csúszásgátlóval ellátott féktárcsás fékrendszer felel. A harmadosztályú kocsin nyolcvannyolc ülőhely és két WC található, világítás LED-rendszerű. Az egyiptomi extrém hőséghez fejlesztett kocsik tervezett élettartama negyven év.

A Transzmasholding az elmúlt évek során már behúzott egy magyarországi üzletet: a TMH-leány, szintén vasúti gyártó Metrovagonmas (MVM) újíthatott fel számos budapesti metrószerelvényt, amit a társaság épített még a múlt század nyolcvanas, kilencvenes éveiben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.