Heathrow lecsúszott, és nincs esélye visszakapaszkodni

iho/repülés   ·   2012.12.07. 08:29
cim2rs

London Heathrow elveszítette elsőbbségét az európai repülőterek versenyében, és ennek oka az, hogy nem tudja növelni kétpályás kapacitását. A figyelmeztetés a légi közlekedési iparág egyik tekintélyes személyiségétől származik, Giovanni Bisignani a légitársaságok nemzetközi szövetsége, az IATA korábbi elnöke volt.

Bisignani egy a jövő légi közlekedéséről szóló konferencián beszélt Londonban, és elmondta: Heathrow-nak ma kevesebb várossal van összeköttetése, mint ahánnyal húsz évvel ezelőtt volt, de ami sokkal fontosabb, kisebb lett a hálózata, mint amekkorát Frankfurt, Párizs Charles de Gaulle és Amszterdam Schiphol, vagyis a konkurensek tartanak fenn.

London Heathrow

Bisignani szerint az első hely elvesztése elsősorban a piaci szempontból döntő ázsiai vonalak számában mutatkozik, és a vezető pozíciót Heathrow már akkor sem nyerheti vissza, ha mégis megépítenék az olyannyira vitatott harmadik pályát, mert az legalább tíz évet venne igénybe.

Mint arról az iho/repülés korábban többször beszámolt, a jelenlegi londoni kormány, elődjével szemben, először elvetette a harmadik pálya tervét, majd feltehetően gazdasági érdekcsoportok nyomására ismét fontolóra vette a megépítését, de a döntést gyakorlatilag a 2015-ös választások utánra halasztotta.

London Gatwick

A légi közlekedés jövőjéről zajló kemény vitában előtérbe került egy a Temze torkolatánál építendő szupermodern, négypályás, teljesen új légikikötő, de egyfelől a hatalmas költségek, másfelől az itt is meglévő környezeti kockázatok miatt ez a terv sem kapott egyértelmű támogatást. A londoni körzet egyetlen komoly reptérfejlesztésére a következő tíz év során Gatwicken kerülhet sor, ott jár le az a moratórium, amely évtizedekre tiltotta egy második pálya kialakítását.

Brit gazdasági körök már évek óta figyelmeztetik a döntéshozókat: ha nem bővül a délkelet-angliai repülőterek kapacitása, az a brit gazdaság egészének lecsúszását, fejlődésének megrekedését okozza.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.