Helyreigazítanak a környezetvédők
A Népszabadságtól átvett írásban helytelenül szerepel, hogy a 4-es metró építkezéséhez kapcsolódó kelenföldi intermodális csomópont építése amiatt csúszik, mert Levegő Munkacsoport a Sasadi úti zajvédő fal hiányára hivatkozva megtámadta az engedélyezési terveket.
A környezetvédő civil szervezet a következő helyreigazítást juttatta el a sajtónak:
„Budapest XI. kerület 4-es metróvonal I. szakasz – Kelenföldi pályaudvar térsége (Kelenföld nyugati kijárat–Őrmező) M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszához kapcsolódó úthálózat, autóbusz végállomás és P+R parkoló létesítése településrendezési eljárásában és környezetvédelmi engedélyezési eljárásában vett részt a Levegő Munkacsoport ügyfélként. 2012 júliusában a környezetvédelmi eljárásban hozott elsőfokú határozat ellen nyújtott be fellebbezést a határozatban lévő pontatlanságok miatt, és azért, mert a határozat előírásai nem vették figyelembe a tervezett beruházás által legközelebbről érintett Őrmezői lakótelep lakóinak és környezetének védelmét. A fellebbezés a Sasadi úttal egyáltalán nem foglalkozott. Az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség, mint másodfokú környezetvédelmi hatóság a fellebbezést elbírálta, és 2013. januárban és februárban két lépésben kiegészítette az elsőfokú határozatot a zaj- és rezgésvédelem, a levegővédelem és a hulladékgazdálkodás vonatkozásában, egyebekben helybenhagyta azt, vagyis a környezetvédelmi eljárásban hozott határozat jogerőssé és végrehajthatóvá vált. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a Levegő Munkacsoport fellebbezése hasznos volt, a környezetvédelmi előírások pontosításra kerültek.
A fellebbezés nem okozott érdemi csúszást a munkálatokban. Összehasonlításképpen: a beruházói tervek folyamatos változása miatt a tárgyi ügyben a településrendezési eljárás 2007-től kezdve éveken át húzódott, a környezetvédelmi engedélyezési eljárás pedig 2009 márciusától 2013 februárjáig, vagyis különösen hosszú ideig tartott.”