Helyt állni az egyéni, autós közlekedéssel szemben, ezt jelenti az InterRégió, az új MÁV-Start-brand

iho/vasút   ·   2021.06.11. 09:00
00_kormanyos_laszlo

Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese az új InterRégió-brandről, a márkanév bevezetéséig és kiterjesztéséig vezető útról nyilatkozott a Magyar Vasútnak.

– Az InterRégió-koncepció, amit nyugodtan nevezhetünk brandnek, egészen konkrétan arra fókuszál, hogy emeltebb szolgáltatási színvonalú jármű is legyen a márkanév mögött. Ezt többnyire sikerült is elérni – természetesen csak abból tudunk „főzni”, amink van. És ez a Desiro dízel ikermotorkocsi. A járműparkunkat érintő beszerzési és portfóliótisztítási folyamatok következtében kialakult helyzetet – Desiró motorvonatok Székesfehérvárra állomásítása – utaskiszolgálási szempontból kihasználva létrejöhettek azok a viszonylatok, amelyekről házon belül már évek óta beszéltünk, és terveztük, hogyan lenne célszerű ezeknek a bevezetésével a dunántúli vasúti eljutási lehetőségeken javítani. a menetrendek kialakításánál az volt például az egyik szempont, hogy az IR-vonatok összekössék a 20-as vonalon közlekedő Szombathely–Zalaegerszeg intercity vonatokat a 30-as vonal Nagykanizsára, illetve Keszthelyre tartó IC-ivel, de akár ide sorolhatom a napi három Budapest–Kaposvár viszonylatú intercityt is. Fontos látni, ha ezekre a vonatokra harántirányban rákötünk, akkor adott esetben, ha olykor ugyan átszállással, de az egész Dunántúl elérhetővé válik vasúton. Ezzel a lépéssel az előrehaladott állapotban lévő autópálya-építkezésekre, az autópálya elszívó hatására kívántunk reagálni. Felvettük a versenyt a közúttal, a vasút továbbra is alternatíva maradt a térségben.

Kormányos László szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes többek között így indokolta, mit ért versenyképességen, minőségi körülményeken. A Magyar Vasút interjúja annak kapcsán készült, hogy a jelek szerint kedvezően fogadta a közönség a Dunántúlon bevezetett interrégiós vonatokat.

Ugyanakkor nem hallgatta el azt sem, most még ott tartanak, hogy stabilizálni kell a Desirók állományát, hiszen a rendszer sikerét jelentősen befolyásolja a járművek rendelkezésre állása. A konnektorok a motorvonatokon csak ezek után jöhetnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.