Helyzetjelentés Gemencről

Fritz Gergely   ·   2013.07.07. 20:00
gemenc_kiskep

A gemenci árterületen június 12-én tetőzött a Duna, ám körülbelül az erdő fele még mindig víz alatt van. Az erdészet szakemberei folyamatosan végzik a kárfelmérést, ez helyenként igen nehézkes, ugyanis az erdei utak nagy része még járhatatlan. Az árvíz komoly károkat okozott a kisvasút vágányhálózatában és egyéb berendezéseiben. Csontos Péter erdészetvezető az iho megkeresésére kiemelte, a Gemenc-Dunapart–Keselyűs közti szakaszon kisebb károk keletkeztek, ám Dunapart és Nyárilegelő állomások között rengeteg fa dőlt a sínekre, illetve az ár jelentős mennyiségű hordalékot hagyott a pályán. Ezeken kívül a víz számos helyen alámosta a pályát, ez igencsak nehezíti a kárfelmérést és a helyreállítást.

A levonuló ár június 7-én. Halványan látszik a víz alatt húzódó pálya<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Gemenc Zrt.)

A korábbi árvizekhez képest újnak számít, hogy a kisvasút nagy-rezéti szakasza is víz alá került, tetejében ezen a területen körülbelül 1 kilométer hosszban még mindig víz lepi el a síneket. (Legutóbb ezen a szakaszon 2006-ban volt hasonlóan magas vízállás.) Az időjárástól függ, hogy erről a területről mikor vonul le a víz, s az erdészet mikor tudja elkezdeni a károk felmérését, illetve a helyreállítást.

A Gemenc Zrt. számításai szerint ha az időjárás nem szól közbe, a Pörböly–Malomtelelő közötti szakaszon előreláthatólag augusztus közepén újraindulhat a forgalom. Ez azért is különösen fontos, hogy a kisvasút szokásos őszi programjai – mint például a szarvasbőgést hallgató túrák, amelyek minden évben igen népszerűek – ne maradjanak el.

Munkavonat halad át a Péter-hídon június 5-én

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit. 

Vasút Nagyvasút

Smart Train Lease GmbH: lízingeljünk regionális vonatokat!

iho/vasút   ·   2024.02.19. 11:00

Akkumulátoros, hidrogén és villamos motorvonatok bérlését ajánlja a Siemens új leányvállalata. A Smart Train Lease GmbH kezdetben Németországban kínálja ezt a bérleti modellt. Középtávon egész Európára tervezi a szolgáltatás kiterjesztését. Elsőnek Mireo Smartokat.