Heti válaszok

iho   ·   2016.07.07. 18:03

Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője a legutóbbi Kormányinfón még azt mondta, ahhoz, hogy a fővárosi Déli pályaudvar jövője eldőlhessen, Tarlós István főpolgármesternek is részt kell vennie a kormány ülésén. Nos, ez megtörtént, a Nyugati, a Déli, és a Kelenföldi pályaudvarról azonban még nem hoztak döntést, egyelőre hatástanulmányokat készítenek.

Az utóbbi időben nagy volt a csend a másfél éve még nagy lendülettel kommunikált a Budapest–Belgrád vasútvonal körül. Bár a szerb oldal készen áll a kezdésre, Budapest lendülete alábbhagyni látszik – legutóbb, május 30-án tárgyalt a magyar és a kínai fél egymással, de Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Vang Hsziao-taó  a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) elnökhelyettese megbeszéléséről csak semmitmondó és unásig ismert kommüniké jelent meg: „(…)a beruházás jelentősen erősíteni fogja Magyarország pozícióját a versenyben, amely azért folyik, hogy Közép-Európa mely országain szállítják át az árukat Nyugat-Európa irányába.” A Lázár-féle tájékoztatón aztán kiderült, miért a csend: a beruházást tiltott állami támogatás miatt vizsgálják.

Szó esett Homolya Róbertről is – kiderült, a közlekedési ügyek frissen kinevezett kormánybiztosa nem Lázár környezetéből került ki, a miniszter ugyanis a „Kinek az embere?” kérdésre a következőket válaszolta: „Nem az enyém, ha már ha lehet ilyet mondani. Nagy feladata van, Magyarország útépítését koordinálni, az útépítéseket és a vasútépítéseket a kivitelezési státuszig irányítani. Kezébe veszi a beruházások előkészítését, a MÁV és a Volán üzemeltetése viszont nem az ő hatásköre és feladata. Az ő munkája, hogy nyomást gyakoroljon a kivitelező cégekre, hogy minél hamarabb elinduljunk az útépítések felé” – mondta Lázár, majd megjegyezte, az elkövetkező hat évben 2500 milliárd forintból valósulnak meg útépítések, ebből 1300-1400 milliárd uniós forrásból.

Lázár szerint nagyon sikeres volt a Tarlóssal folytatott egyeztetés, megegyeztek abban, hogy a 3-as metró kocsicseréjében és felújításában a kormány részt vesz, a főváros pedig megkapja a járatpótló buszok üzemeltetéséhez szükséges eszközöket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.