Hogy áll a belső szakasz?

Kemsei Zoltán   ·   2013.12.19. 12:30
00

Nem véletlen, hogy pont ide tervezték – Aquincum felső és Pilisvörösvár közé – a kétvágányú pályát. A munkák végleges befejezése (ebbe beletartozik a 2015-re tervezett villamosítás is) után akár negyedórás követéssel is járhatnak a most még gyártás alatt álló Stadler Flirt motorvonatok.

Óbuda állomás a végpont felől nézve. Jobboldalt a váltóállító torony hűlt helye látható<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Gálicz Zoltán felvételei)

A terveket akár lélegzetelállítónak is nevezhetjük: kétvágányú, villamosított, ám az ívviszonyok miatt legfeljebb száz kilométer per órás sebességre, 22,5 tonna tengelyterhelésre alkalmas pálya, ami a folyamatosan beduguló Bécsi úttal szemben komoly alternatívát jelent az ingázóknak. Új megállóhelyek is létesülnek a Bécsi útnál (Aranyvölgy, a BKK tervezi a budai fonódó villamoshálózat egyes járatainak idáig hosszabbítását), a solymári Pemünél és a pilisvörösvári Mátyás király útnál.

Az átmenő fővágányok alépítménye elkészült, a kép készültekor a peronok építése zajlott

Ahogy a Pilisvörösvár–Esztergom szakasz átadóján Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője is elmondta: a kisajátítások elhúzódása jelentősen lassítja az építkezés folytatását. A járási hivatalok átszervezése miatt ugyanis a megszokott harminc, illetve hatvan napos átfutási idő néha száz napnál többre is módosult. A pályaépítést várhatóan tavasszal folytatják, a határidő az átadásra 2014. december 30. A MÁV-Start egyelőre 2014. március 31-éig, a Pilisvörösvár–Piliscsaba szakasz végleges befejezéséig adta ki a vágányzári menetrendet.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek