Hogy valóban százhatvan legyen
A Budaörs–Biatorbágy szakaszon még 2010-ben végeztek teljes alépítmény-megerősítést, azóta a komoly felújítások elkerülték ezt az igen fontos vasútvonalat. A következő évben kezdték el a Biatorbágy–Tata szakasz felújításának előkészítő fázisát. A pálya korszerűsítésén kívül az állomások, a felsővezeték-rendszer, a biztosítóberendezés, a távközlés is teljes megújuláson esik át. Ezzel a szakasszal fejeződik be teljes egészében a Budapest–Bécs vasútvonal korszerűsítése. A projektet a 2014–2020-as uniós költségvetési ciklusban elérhető forrásokból finanszírozzák.
A már az önkormányzat kezelésében levő tatabányai vasútállomást teljes egészében átépítik, az alsógallai megállóhelyet – a helyi közlekedési kapcsolatok miatt – áthelyezik. A tatabányai városházán tartott szakmai műhelykonferencián Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: a 2015-ben életbe lépő menetrendben átlós: Debrecen–Bécs, Belgrád–Bécs és Kolozsvár–Bécs eurocity vonatok közlekedtetését tervezik. A vasúti pálya tervezési paraméterei: 225 kilonewton tengelyterhelés, 140–160 kilométer per órás sebesség, a nyílt vonali szakaszok 60-as, az állomási vágányok 54-es, a mellékvágányok 48-as rendszerrel épülnek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!