Hullámtörő épül Fonyódon a vasútvonal védelmére

MTI/iho   ·   2017.03.21. 18:18

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden az MTI-nek adott tájékoztatása szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából épülő hullámtörő a Balaton erodáló hatásától védi a tó déli partja mentén húzódó vasútvonalat. Az érintett partszakaszt a hullámverés és a jégzajlás mosta ki az évtizedek során. A 737 méter hosszú építmény körülbelül egy méterrel lesz magasabb a Balaton átlagos vízszintjénél. Kivitelezése - az előkészítő munkálatok végeztével - hamarosan kő- és földmunkálatokkal folytatódik. A társaság szerint a nyári szezonban biztosítják a menetrend szerinti vasúti közlekedést, vágányzárra csak ősztől kell ismét készülni. A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal rekonstrukciója, valamint a hullámtörő építése jogerős környezetvédelmi, építési és vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, a munkálatokat a vízminőségre vonatkozó előírások betartásával végzi a kivitelező. A hullámtörő megépítésével nem csökken a Balaton vízfelülete.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.