Huszonegymilliárdból épülhet Debrecen új intermodális csomópontja

MTI/iho   ·   2016.10.05. 15:31
00kicsi

Az új főpályaudvar tervpályázatára már 2013 augusztusában elkészültek a pályamunkák, sőt, a győztest is kihirdették az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. alkotta együttműködés személyében. A teljes komplexum árát ekkor 17 milliárd forintra taksálták. A jelenlegi együttműködési megállapodással azonban – nem tudjuk, miért – további négymilliárd forintot írtak a számlákhoz, az október 5-ei aláírási ceremónián már 21 milliárdot emlegettek.

Mi mennyi... Néhány kiragadott példa (grafikon: Arnold Balázs)

A debreceni Nagyállomás és a Petőfi tér környezetében negyvenkétezer négyzetméteres területen jöhet létre a többszintes intermodális csomópont. Lebontják az állomásépület jelenlegi keleti szárnyát, két új irodaszárny épül, összesen 8700 négyzetméteren a regionális és helyi közlekedési cégek központja, és a forgalomirányítás kaphat majd helyet.

A képre kattintva galéria nyílik (forrás: dehir.hu, MTI)

A felszínen a villamosoknak az eddigi hurokvágány helyett új, négy járművet befogadó fejállomás épül, a tér alatt tizenkétezer négyzetméteres buszpályaudvart alakítanak ki a helyi és a helyközi járatok számára. Emellett P+R parkolóként háromszintes, 390 autót befogadni képes parkolóház és 150 férőhelyes kerékpártároló is létesül.

Ahogy Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az ünnepélyes aláírás után elmondta: 2016 végéig kiírják az építésre a közbeszerzést, eredményes eljárás esetén a szerződéskötés 2017 elején történhet meg, az építkezés tavasszal indulhat. A beruházásra minden hazai és uniós forrás megvan – tette hozzá.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.