Így aprítják a Costa Concordiát a földközi-tengeri „Sátoraljaújhelyen”
Öt évvel ezelőtt történt: a Costa Concordia 2012. január 13-án az esti órákban Francesco Schettino kapitány parancsnoksága alatt hajózott a Tirrén-tengeren, nyugodt időben, tiszta látási viszonyok között. A fedélzeten 4229 személy tartózkodott. A hajó a kapitány utasítására erősen megközelítette Giglio szigetét, és zátonyra futott. Egy szikla hetven méteres rést vágott a hajótestbe. A hajó, amelynek nagy részét elárasztotta a víz, jobb oldalára dőlt. Annak ellenére, hogy a part kevesebb mint száz méterre volt, harminckét ember – köztük a hajón dolgozó magyar Fehér Sándor – az életét vesztette. Az anyagi kárt mintegy egymilliárd dollárra becsülik.
A hajót 2013. szeptember 16-17-én állították talpra tizenkilenc órás munkát követően, kiemelésével pedig – amit levegővel megtöltött konténerek segítségével hajtottak végre – 2014. július 14-én végeztek. A roncs maradékát szeptemberben vitték ide, Genovába, innen már csak darabokban „megy tovább.”
2015. február 11-én tizenhat évnyi börtönbüntetésre ítélte egy olasz bíróság Francesco Schettinót, a hajó kapitányát. Nemcsak a baleset okozásáért felelt, hanem azért is, hogy nem szervezte meg és irányította a baleset idején a mentést, hanem gyáva módon az elsők között hagyta el hajóját.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!