Il-476: kész a prototípus

iho/repülés   ·   2011.12.28. 19:30
nyito

Az „Aviastar-SP” repülőgép-gyár csarnokából december 21-én gurult ki a gép, immár készre szerelve, de még festés nélkül. A tervek szerint a prototípussal 2012. áprilisában hajtják végre az első felszállást és az év második felében kezdődik meg a berepülési program. Amennyiben ez sikeres lesz, akkor megindulhat a világ egyik legnépszerűbb nehéz teherszállító repülőgépének oroszországi gyártása is. Az Il-76-osok jelenleg az üzbegisztáni Taskentben, a TAPO üzemében épülnek, és Oroszország politikai, illetve katonai vezetése stratégiai fontosságúnak tartja a típus hazai, azaz oroszországi gyártását.

Uljanovszkban még két Il-476-os prototípus készül, melyekből az egyik szintén a tesztrepülési programban vesz részt, míg a másik a földi fárasztásos tesztek alanya lesz.

A proto Il-476-os elhagyja a szülőhangárt <br>(fotó: OAK)

A gép törzsszerkezete nem változott meg: a hossz és az átmérő azonos maradt. Az igazi változás a pilótafülkében (modern, digitális avionikai rendszerek és műszerfalak), illetve gépek szárnyán és alatta jelentkezik. Az új szárnnyal nőtt a szállítható üzemanyag mennyisége és az új, megerősített futóművel együtt a maximális felszállótömeg, míg a Permian PS-90A-76 hajtóművek alacsonyabb fogyasztásának köszönhetően pedig a hatótávolság. Az Aviastar mérnökei szerint így a hasznos terhelés 50-ről 60 tonnára, a maximális hatótávolság 27 százalékkal nőhet, míg az üzemanyag-fogyasztás 18 százalékkal csökkenhet.

A 2020-ig szóló orosz légierő-fejlesztési tervekben szerepel a típus teherszállító és tanker változata is, de konkrét megrendelés még nem született. A civil, Il-76-90A teherszállító változat várhatóan 2015-ben kerülhet a piacra.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.