Ilyen lesz a 3K állomás a kéken
Itt vannak a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák látványtervei – májusban már az utasok is birtokba vehetik ezeket az állomásokat. Az utolsó fázisban elkészülő Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere, Nagyvárad tér metróállomások tervezett, még munkaközi látványterveit is ismerteti a BKV.
Budapest leghosszabb, kék metróvonalának belvárosi szakaszát ötven éve kezdték építeni, mivel ez az első rekonstrukciója, itt minden az eredeti állapotokat tükrözte. Rendkívül összetett feladat a teljes körű műszaki és építészeti felújítás egy földalatti környezetben, ahol a terek, a szerkezetek korlátozottan alakíthatók. A XXI. századi elvárásoknak való megfelelés, mint például az akadálymentesítés megoldása a tervezőket is kihívás elé állította.
- Hogyan sikerült a funkcionalitás és esztétikum közötti egyensúlyt megtalálni?
- Mennyire befolyásolta az új utasterek arculatát a múlt?
- Milyen módon jelenik meg a környezettudatosság a metrófelújításban?
Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat, Csapó Balázs és Germán Tibor építészek pedig beavattak a tervezés folyamatába és meséltek arról milyen utasterekkel találkozhatunk a metrófelújítás után.
Nézzék meg a videót!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!