Intermodális hűtőlánccal kísérletezik Törökország és Oroszország között a Maersk

iho   ·   2021.02.02. 18:00
novorosszijszk

A logisztikai cég friss gyümölcsöket szállít hűtőkonténerekben, tengeri, vasúti és közúti fuvart összekapcsolva.

Az első konténereket nemrégiben indította útnak a Maersk. A konténereket először hajóra pakolták törökországi Mersinben, majd a Fekete-tengeren átkelve érkeztek meg az oroszországi Novorosszijszk kikötőjébe, ahonnan a Ruscon Delo csoport által üzemeltetett tehervonatra átrakva haladtak tovább a moszkvai Szeljatino terminálhoz. A szolgáltatás célja, hogy kielégítse a friss gyümölcsök iránti egyre nagyobb igényt Oroszországban.

A vasúti infrastruktúrát az Oroszországi Vasutak (RZSD) nyújtja az új intermodális fuvarhoz. A vonatút során a konténerek energiaellátását a hűtési specialista Polar Starral együttműködésben végzi a Maersk. A fuvarozó vállalat arra számít, hogy a szolgáltatás át fogja alakítani a Közel-Kelet, valamint a Földközi-tenger és Közép-Oroszország közötti hűtőláncot, évente akár több mint ötvenezer konténer kapacitással.

A Maersk új intermodális szállítási megoldásának egyik sajátos jellemzője a vasúti fuvarozás. Katona Zsolt, a Maersk kelet-európai részlegének vezérigazgatója elmondta: a múltban az importált konténereket vagy közúton szállították, vagy Novorosszijszkban rakták át hajókról teherautókra, amik aztán tovább vitték azokat a szárazföldi célállomásokra. A nemrégiben elstartolt fuvar az első olyan szállítási lehetőség, mellyel friss gyümölcsöket visznek vasúton a Földközi-tenger keleti részéről az orosz fővárosba. Ráadásul a szállítmányok ugyanazokban a konténerekben érkeznek meg, mint amiben elindultak. A Szeljatino terminálba történő érkezés után az árukat közúton viszik tovább a célállomásaikra.

Az új hűtőlánc-szolgáltatás nemcsak a közúti fuvarozás vasútra terelése, vagyis az úgynevezett modális váltás miatt fontos, hanem a kombinált fuvarozásnak is egy újabb példáját mutatja be, ahol három szállítási mód gördülékeny együttműködését lehet megfigyelni: a tengeri és a vasúti szállítás jelenti a hosszabb szakaszokat, és csak az utolsó kilométereken szükséges igénybe venni a teherautókat.

Az Oroszország egyik nagy kiskereskedelmi láncának számító Magnet gyümölcs- és zöldségrészlegének igazgatója, Julija Krimova szerint évről évre egyre nagyobb az igény a friss gyümölcsökre és zöldségekre Oroszországban. A helyi szezonális jellemzők, valamint a hiánycikkek miatt azonban nem mindig könnyű beszerezni a legjobb minőségű árukat.

A Novorosszijszk és Moszkva közötti új fuvar döntő fontosságú lesz az igények kielégítése, valamint a polcokon található friss termékek elérhetősége szempontjából, emiatt a Maersknél központi figyelmet kap. A vállalat fix és gyors tranzitidőkkel számol, biztonságot nyújt a termékeknek, valamint szállítás közben magas szinten ellenőrzi a szállítás feltételeit – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön a novorosszijszki kikötő látható, ahol a Törökországból érkező hűtőkonténereket átrakják a Moszkvába tartó tehervonatokra. Kép forrása: Rail Freight)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ismét rangos díjat nyert el a Transzmasholding

iho/vasút   ·   2022.01.13. 12:00

Az orosz vállalatnak már az egymást követő második évben ítélték oda a Good Design nemzetközi ipari és grafikai tervezési díjat a közlekedési kategóriában. Idén a TEM23-as dízel tolatómozdony formatervével diadalmaskodtak.