Intermodális utastájékoztatás Körmenden
Erre a két közlekedési társaság és a térségi önkormányzatok együttműködésében megvalósult projekt adott lehetőséget. Összesen öt új monitor került a vasútállomásra, amelyek közül három a vasúti és az autóbuszos utazási információkat, további kettő pedig kizárólag a vonatokra vonatkozó adatokat jelzi az utazóközönségnek.
Az „Intermodális közlekedési rendszer fejlesztése Körmenden és térségében” elnevezésű projekt utolsó eleme volt az utastájékoztató kijelzők telepítése. A fejlesztés megvalósításával teljessé vált a körmendi intermodális csomópont utastájékoztató rendszere. A kapcsolódó utastájékoztató adatbázis fejlesztéssel a GYSEV hazánkban elsőként vezeti be az úgynevezett Transmodel rendszert, amellyel elérhetők a résztvevő közlekedési társaságok járatainak valós idejű utazási adatai.
– Az intermodális közlekedési fejlesztések rendkívül fontos eleme a közös utazási információk közlése. Ez ugyanis nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy az utazók ne válasszanak az egyes közösségi közlekedési ágak között, hanem együttesen használják azokat. Ezt a célt szolgálta, hogy a GYSEV által fejlesztett fedélzeti utastájékoztató rendszer autóbuszos információkat is közöl, és ezért vezettünk be tavaly több viszonylatban is közös, autóbuszos-vasúti közlekedésre feljogosító, kombinált bérleteket – mondta a fejlesztés kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.
A projekt további elemeiként már tavaly átadták a körmendi állomást teljes hosszában átívelő gyalogos felüljárót. A létesítmény megteremti a gyalogos összeköttetést a közvetlenül a pályaudvar mellett található autóbusz állomással, emellett biztonságosabbá teszi a gyalogos közlekedést a vasútállomás által kettéválasztott körmendi városrészek között.
Szintén a projekt részeként Körmenden és kilenc további településen (Csákánydoroszló, Daraboshegy, Döröske, Egyházashollós, Halogy, Magyarnádalja, Nádasd, Pinkamindszent és Szentpéterfa) mindösszesen nyolc darab új autóbusz váróhelyiséget alakítottak ki, emellett kilenc utasváró teljes felújítását végezték el.
Az összesen 200 millió forint összköltségű beruházás Európai Uniós forrásból, az Új Széchenyi Terv Nyugat-Dunántúli Operatív Programjának közösségi közlekedés fejlesztésére irányuló forrásaiból valósult meg, a támogatás mértéke száz százalék.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!