Irányítóhiba, sasszemű pilóta: egy megelőzött katasztrófahelyzet

iho.hu   ·   2018.10.01. 15:15
0_boeing737_iranyitohiba

Az N38424-es lajstromjelű Boeing 737-924ER típusú utasszállító repülőgép aznap a washingtoni Dulles-ről Seattle-be indult el, az UA-326-os járatot teljesítve. A gép helyi idő szerint 17.21 körül kapott engedélyt, hogy a 19C pályára felguruljon, majd ott a felszállási irányba állva várakozzon az engedélyre. A torony jelezte: több repülőgép is keresztezni fogja a pályát, mielőtt megkapja majd a felszállás megkezdéséhez szükséges engedélyt.

Ez alig negyven másodperccel később meg is érkezett: a megkapott engedély visszamondását jelentő nyugtázás után a 737-es megkezdte a gyorsítást. A felszállást jóváhagyó utasítás kiadását negyven másodperccel követően az irányító ugyanakkor két újabb utasszállító gépnek engedélyezte, hogy keresztezzék a pályát.

A Skywest 3721-es járatának a 19C-re felgurult Embraer E-175-ös gépét észlelve az UA-326-os személyzete azonnal megszakította a felszállást, biztonsággal megállt. Az irányító kérdésére megerősítették: tőle kaptak engedélyt a felszállás megkezdésére. Eközben Az American Airways 2784-es járatának 737 800-asa, észlelve a vészhelyzetet, még a pálya keresztezése előtt megállt.

A 737-es felszállási engedélyét ezután visszavonták, majd utasítást kapott a pálya elhagyására, melyet biztonságosan meg is tett: A gép végül tizenöt perccel később, másodjára sikerrel elhagyta a 19C betonját és eseménymentes út után landolt Seattle-ben.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek