Itt a meleg, sűrűsödnek a busztüzek
Két szegedi autóbusz-társaság járművén is tüzet kellett oltaniuk a sofőröknek a múlt héten, írja összefoglalójában a délmagyarországi portál. Végegyházán égett ki egy Tisza Volán-busz, Sándorfalván egy partiscumos járatban szállt fel a füst. Komoly kiégés szerencsére ritkán történik, az apróbb füstölések a jellemzők. Bármilyen kicsi is a hiba, a busz azonnal a javítóba kerül.
Egy utasokat nem szállító autóbusz kapcsolószekrényében füstölt el az ellenállás csütörtök reggel Sándorfalván. – A tüzet a busz vezetője poroltóval eloltotta, személyi sérülés nem történt – tájékoztatott a megyei katasztrófavédelem.
Csütörtök délután valószínűleg motorhiba miatt égett ki majdnem teljesen egy menetrend szerinti Tisza Volán-járat Végegyházánál. Tizenöten utaztak a buszon, de senki nem sérült meg. A sofőr érezte, hogy nehezen indul a busz, hátrament a motortérhez, ahol látta, hogy komoly a baj, így leszállította az utasokat. Nem sokkal később felcsaptak a lángok, amit poroltóval kezdett oltani.
– Ilyen komoly tűzeset nagyon ritkán fordul elő, a praxisom alatt, ha jól emlékszem, csak egy ehhez hasonló eset történt. Itt biztosan többmilliós a kár, de van vagyonbiztosításunk – mondta Szeri István. A Tisza Volán igazgatója a sándorfalvi esettel kapcsolatban megjegyezte: a füstölő busz a Partiscum Busz Kft. járműve, amely alvállalkozója a Tisza Volánnak. – Ilyen jellegű kisebb hibák már sűrűbben szoktak előfordulni. Bármilyen kicsi is a probléma, alaposan átvizsgáljuk a járművet, hiszen a sándorfalvi esetnél sem tudjuk, hogy a meleg vagy egy komolyabb zárlat okozhatta a problémát. A Partiscum buszait is mi javítjuk, a járművet azonnal a telephelyünkre szállítottuk. Ezen hiba kijavítása pár ezer forintba kerül – magyarázta. Sofőrjeik fel vannak készülve a hasonló helyzetekre – félévente vesznek részt tűzvédelmi oktatáson. – Az autóbuszokon mindig lennie kell poroltónak, amelynek a szavatosságát tűzoltókészülék-ellenőrzők végzik. A töltő csak a szavatossági idő lejártáig vállal garanciát a poroltóban lévő anyag hatékonyságára – mondta az igazgató.
Arany-Tóth Attila, a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: tűzvizsgálatot annak költségessége és bonyolultsága miatt csak a legsúlyosabb esetekben végez a katasztrófavédelem. – Például, ha az utasok testi épsége kerül veszélybe a tűzesetben, ha jelentős anyagi kár keletkezik, vagy magas fokozatban, 4-5 járművel vonulnak ki a tűzoltók a helyszínre. Ezekben az esetekben már a helyszínen elkezdődik a tűzvizsgálat, az előírás is az, hogy amennyiben lehetséges, úgy kell a tűzoltóknak eloltaniuk a tüzet, hogy az a lehető legkisebb változást okozza a helyszínen – magyarázta a zászlós. A sándorfalvi esetnél ők majdnem biztosan nem végeznek tűzvizsgálatot, míg a végegyházinál azt a Békés megyei kollégáik végzik.