Itt a Stadler új terméke, a Flirt Akku

iho.hu   ·   2018.10.26. 12:00
flirt-akku-400

Október 25-én a Stadler pankowi gyára és a brandenburgi Schildow között tett meghívott vendégekkel bemutatóutat az első Flirt Akku típusú szerelvény, amit a Stadler a német Szövetségi Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium kétmillió eurós támogatásával házon belül fejlesztett ki. A százötvennégy ülőhelyet és összesen háromszáztíz férőhelyet kínáló jármű legnagyobb sebessége akkumulátoros üzemben 140 km/óra, közvetlen felsővezetékes táplálás esetén 160 km/óra.

A Stadler a Flirt Akku típust a meglévő Flirt 3 módosításával hozta létre, csak az energiaellátás változott azzal, hogy akkumulátort szerelt a járműbe. Az energiatároló rendszer tölthető a fékezéskor felszabaduló energiával, felsővezetékről vagy állandó töltőpontokról is. A jármű hatótávolsága nyolcvan kilométer, így a Stadler szerint a nem villamosított német mellékvonalak négyötödére alkalmas a Flirt Akku. A teljesen lemerült akkumulátor-csomag húsz perc alatt töltődik újra fel.

A Flirt Akku prototípusa a csütörtöki bemutatón (fotó: Stadler)

Az új járműnek már a típusengedélyét is megkapta a Stadler, ami azért történhetett ilyen gyorsan, mert minimális változtatásokat hajtottak végre a korábban engedélyezett típusokhoz képest. A gyártó készen áll a gyártásra is, így bármikor lehet rendelni a Flirt Akkuból, az első szerelvények 2019-ben már szolgálatba is állhatnak. A Stadler szerint új motorvonata más országok piacain, kiemelten az ausztriai, a holland, az olasz és a brit vasúttársaságoknál is sikeres lehet.

A Stadler az új prototípusával gyorsan követte a Siemens hasonló termékét. A Cityjet eco bemutatóját hat hete tartották Bécsben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút

Hétvégi vágányzár a HÉV-en

iho/vasút   ·   2011.10.14. 10:51
Öt őszi hétvégén kell Tököl–Ráckeve között autóbusszal utazni HÉV helyett, pályakarbantartási munkák miatt.