Javaslat a közösségi közlekedés finanszírozásáról

MTI   ·   2012.02.24. 12:04

A közösségi közlekedés jelenlegi kétszintű finanszírozási rendszerének egységesítését szorgalmazó javaslattal fordulnak Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez a tömegközlekedést saját tulajdonú vállalattal biztosító vidéki városok polgármesterei – jelentette be Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) debreceni és Kriza Ákos (Fidesz-KDNP) miskolci polgármester a pénteki megbeszélésüket követő sajtótájékoztatón Debrecenben.

Kósa Lajos elmondta: a javaslat egyik legfontosabb pontja, hogy a cégek felelőssége korlátozódjon a járműfenntartási feladatokra. „A Volán nem épít utat, de a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) épít villamospályát. (…) A DKV-nak ne kelljen villamospályát építenie, de a BKV-nak se metróalagutat” – fogalmazott Kósa Lajos.

Meglátása szerint a jelenlegi rendszer másik problémája az, hogy „aki saját erőből fejleszt az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt.” A DKV régi, „lerozzant” járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak – mondta, hozzáfűzve, hogy erre nem az a megoldás, hogy „akkor hagyjuk az utakon a régi buszokat”.

Hozzátette: még folynak az egyeztetések a javaslat részleteiről Debrecen, Miskolc, Kaposvár, Pécs és Szeged polgármesterei között.

Kriza Ákos kitért rá, hogy a miskolci villamosprojekt kapcsán csak most fognak szembesülni ezekkel a problémákkal. Szavai szerint tisztázni kell az alapelveket és mindenkire ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak függetlenül attól, hogy állami vagy önkormányzati fenntartású a közlekedési cég. Kósa Lajos úgy látja, hogy Budapest és a BKV helyzete más nagyságrendű gond, az említett városok tömegközlekedési helyzetével nem hasonlítható össze.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.