Allianz pro Schiene: az új német vasúti büdzsé még az infrastrukturális költségekre sem elég!
Habár a tavaly novemberben felálló új kormány azt ígérte, hogy a vasutat fogja priorizálni a közúttal szemben, mégis az utóbbi juthat több forráshoz.
Habár a tavaly novemberben felálló új kormány azt ígérte, hogy a vasutat fogja priorizálni a közúttal szemben, mégis az utóbbi juthat több forráshoz.
Tavasszal indul az M3-as metró középső szakaszának rekonstrukciója, azonban annak pótlásához egyelőre nincs elég busz a BKV flottájában.
De hogy azokon kívül más járművekre jut-e uniós pénz 2027-ig, még nem tudni. A piros Flirtök viszont bekékülhetnek.
Az elfogadott költségvetési tervezet szerint jövőre 1,16 milliárd euróval gazdálkodhat a közlekedési és építésügyi tárca, ez 5,39 millió euróval több, mint idén.
A nagyállomási bekötés megvalósíthatósági tanulmányának lefújásával próbálnak forrást felszabadítani a rekonstrukcióhoz.
A projekthez azonban csak tizenhat év múlva kezdhetnének a rendkívül magas költségek miatt.
A 4-es metró elindítása olyan változást okoz a BKV büdzséjében, amelynek meg kell térülnie. Nincs elég pénz arra, hogy párhuzamosan működjenek a vonalak. A BKK közleményben jelzi majd, mi az, ami a felszíni közlekedésből tartósan megmarad – mondta Tarlós István.