Jobban hasznosítaná a járdaszegélyeket New York a zöldebb jövő érdekében

iho/közút   ·   2023.09.22. 12:00
newyork_jardaszegely

Új Manhattan-tervet dédelget a Nagy Alma: a tíz stratégiai kezdeményezésből álló program célja a helykihasználás optimalizálása, a dugók csökkentése, a közlekedésbiztonság fokozása és a fenntartható gyakorlatok elősegítése.

A város járdaszegélyeinek átalakítását célzó ambiciózus tervet New York város polgármestere, Eric Adams, valamint a metropolisz közlekedési részlegének (NYCDOT) biztosa, Ydanis Rodriguez mutatta be: az intézkedéssel tisztább, zöldebb és egészségesebb városi környezetet szeretnének kialakítani. Az úgynevezett járdaszegély-kezelési akcióterv (Curb Management Action Plan) tíz olyan stratégiai kezdeményezést foglal magába, melynek célja a szegélyek jobb kezelése, kiszolgálva az ott lakók eltérő igényeit – számol be az Intelligent Transport.

A New York-i járdaszegélyek egyre vitatottabbak a házhozszállítási szolgáltatások folyamatos növekedése és az egyre szélesebb körű szállítási lehetőségek okán. A terv összhangban áll a városnak a fenntartható fejlődéssel és a lakosság életminőségének javításával kapcsolatos tágabb céljaival.

A polgármester kiemelte a biztonságos és fenntartható utcai aktivitás fontosságát: a járdaszegély-kezelési akcióterv újragondolja és jobban kezeli az egyre vitatottabb járdaszegélyeket, hogy a város korlátozott tere jobban kiszolgálja a lakosokat, a vállalkozásokat és a látogatókat is.

A terv kulcsfontosságú elemei:

  • Intelligens járdaszegélyek elnevezésű kísérleti projekt: az üzletfejlesztési kerületekkel (BID) és közösségi partnerekkel együttműködve bizonyos kerületekben megújítja a járdaszegélyeket az NYCDOT. A közlekedési torlódások és a dupla parkolás csökkentése érdekében olyan innovatív megközelítéseket fognak vizsgálni, mint a mikrocsomópontok, valamint a közterület és a kerékpárparkolók bővítése. A járdaszegélyek hatékony felhasználása érdekében adatvezérelt technológiákat is tesztelni fognak.
  • A járdaszegélyek használatának priorizálása: a közlekedési részleg járdaszegély-kezelési hierarchiát hoz létre a tervezési döntések irányítása érdekében, garantálva, hogy a járdaszegély-használat összhangban legyen a környék jellemzőivel és a közlekedési célokkal.
  • Biztonságosabb és fenntarthatóbb szállítások: a terv az e-kereskedelem növekedését a munkaidőn kívüli kiszállítások ösztönzésével, dedikált rakodási zónák létrehozásával, valamint az áruk környezetbarát járművekkel történő szállítását lehetővé tevő mikrocsomópontok létrehozásával foglalkozik.
  • Alacsony kibocsátású zónák: az NYCDOT alacsony kibocsátású zónákat próbál ki azokon a területeken, ahol magas a teherautó-forgalom és az egészségre káros hatás, ösztönözve ezzel az alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású teherautók használatát.
  • Az utasok fel- és leszállása: a bérelt járművek műveleteinek ésszerűsítése érdekében külön fel- és leszállási zónákat jelölnek ki a nagy forgalmú területeken, csökkentve a szabálysértéseket és növelve a biztonságot.
  • Kibővített kerékpárparkoló: a kerékpározás és a mikromobilitási eszközök növekvő népszerűsége okán az NYCDOT még több kerékpártárolót és karámot fog telepíteni, ezzel egyidejűleg őrzött kerékpártárolót is kipróbál.
  • Közterületi fejlesztések: a járdaszegélyeket át fogják tervezni a járdaszélesítések, a nyilvános művészi installációk és szabadtéri étkezési lehetőségek érdekében, azzal a céllal, hogy élettel teli nyilvános tereket hozzanak létre.
  • Járdaszegély-kezelési technológiák: a hatékony járdaszegély-kezelés érdekében olyan bevált és folyamatosan fejlődő technológiákat fognak alkalmazni, mint a fizetős parkolóórák és a közlekedésfigyelő kamerák.
  • Fizetős utcai parkolás: a bevétel javítása érdekében megnövelik a parkolóórák számát, a tarifát pedig a piaci árakhoz közelebb árazzák, ebből a helyi vállalkozások profitálhatnak.
  • Költségfelszámítás a nem közlekedési célú használatnál: keretet dolgoznak ki annak érdekében, hogy a járdaszegélyeket fizetőssé tegyék a közlekedést igénybe nem vevő felhasználók számára, csökkentve ezzel a túlzott magáncélú használatot.

A tervet a manhattani Columbus Avenue üzletfejlesztési kerületnél fogják először alkalmazni, a jövőbeli helyszíneket a közösségi visszajelzések és adatvezérelt döntéshozatal alapján fogják megvalósítani. A végső cél egy élénkebb, elérhetőbb és környezetbarátabb New York létrehozása.

A közlekedési részleg biztosa úgy véli, a közterületek használatának újragondolása alapján az utcák olyan nyilvános terek, mely minden New York-i hasznára válhat. A járdaszegély-kezelési cselekvési terv prioritásai segíteni fognak a dugók csökkentésében, növelve a biztonságot és a New York-i életminőséget.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: NYCDOT / intelligenttransport.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.