Jövő nyári remények Százhalombatta és Ercsi között

iho/vasút   ·   2019.01.26. 11:15
erdossze00

A NIF Zrt. közleménye alapján ütemterv szerint halad a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésével a megbízott konzorcium. Az első ütemmel, azaz a Százhalombatta és Ercsi-elágazás közötti szakasszal 2020 nyarára készülnek el.

A 15,7 kilométeres szakasz felújításának keretében 12,98 kilométer hosszan új nyomvonalon épül ki a kétvágányú pálya. A pályabővítés miatt szükséges a MOL Dunai Finomító környezetében lévő vasút feletti közúti híd meghosszabbítása, ezért az átépítési munkálatok ideje alatt lezárják a forgalom elől. A közúti közlekedés zavartalanságának érdekében ideiglenes híd épült, a következő időszakban pedig a hídhoz kapcsolódó terelőutak kiépítése zajlik majd – eddig a NIF közleménye.

Rendesen szétkapták a 40-est, de jövő nyárig összekapják!

A fentiek miatt január 28-án hétfőn 9 órától lezárják a gépjárműforgalom elől a százhalombattai Olajmunkás utat a körforgalomtól a település irányába. A lezárás ideje alatt az Olajmunkás úton töltésépítés és a pályaszerkezeti rétegek építése zajlik majd. Az ideiglenes híd északi oldalán (a körforgalom és a 6-os főút közötti szakaszon) a kapcsolódó terelőút nyomvonalát építik ki. Az autósok a 6-os főút irányából, a körforgalmon keresztül érhetik el a finomítót. A lezárás a gyalogosokat, a kerékpárúton közlekedőket és a vasúti közlekedést nem érinti, azonban az érintett szakaszon lévő Volánbusz megállót ideiglenesen áthelyezik.

A munkálatok várhatóan március elejére készülnek el, ekkor nyitják meg az Olajmunkás utat a gépjárműforgalom és a Volánbusz-járatok előtt. Az ideiglenes hídhoz csatlakozó út kiépítése miatt március elején még várható terelés a körforgalom és a 6-os főút közötti szakaszon. Ez idő alatt félpályán haladhat majd a forgalom jelzőlámpás irányítás mellett.

Március közepén forgalomba helyezik az elkészült terelőutat és az ideiglenes hidat is. Amíg a meglévő közúti híd átépítése zajlik, a teher- és személyforgalom ezeken keresztül közelítheti meg a MOL Dunai Finomítót.

A vasútrekonstrukció második ütemében az Ercsi elágazás és Pusztaszabolcs közötti szakasz korszerűsítése, a biztosítóberendezés kiépítése és az ETCS 2 létesítésének kiegészítő munkálatai 2020 decemberében fejeződhetnek be. Így Budapest és Pusztaszabolcs között megvalósultnak tekinthető a teljes vasúti pálya korszerűsítése, az új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer kiépítése. A fejlesztésnek köszönhetően kis szakaszon 120 kilométer/óra, hosszabb szakaszon 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnának a vonatok – ha a MÁV-Start járműparkja egységesen alkalmas lenne erre a sebességre – és több állomás, megállóhely is megújul, de a felvonók hosszútávon is megbízható működését sajnos a NIF Zrt. sem tudja garantálni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek