Kábellopás a 61-es villamos és a H8-as HÉV vonalán

iho/vasút   ·   2012.08.02. 09:57

Ismét kábellopások történtek, ezúttal a H8-as HÉV és a 61-es villamos vonalán a 2012. augusztus 2-ára, csütörtökre virradó éjszaka. Az eseteket követően a helyszínelést végző szakemberek megállapították, hogy a Mogyoród és Gödöllő közötti HÉV-szakaszon a tolvajok 630 méter, míg a 61-es villamos vonalán a Budagyöngyénél 480 méter betáplálási kábelt tulajdonítottak el. Az anyagi kár mindét esetben kiemelten jelentős: a HÉV esetében 6,3, a villamos esetében pedig 6,1 millió forint – tudatta az ihóval a Budapesti Közlekedési Központ.

A HÉV vonalán a kábellopás következtében a reggeli órákban több mint egy órán át kiegészítő buszpótlásra is szükség volt, mivel a vonatok csak az egyik vágányon közlekedhettek, ritkábban. A teljes forgalom csak reggel 8 órakor állhatott helyre. A villamosközlekedésben az eset nem okoz egyelőre fennakadást.

Az elmúlt években – változó intenzitással – heti két-három alkalommal történt kábellopás, ez azonban az utóbbi néhány hónapban ennél sokkal gyakoribbá vált. 2010-ben 219 millió, 2011-ben 113,5 millió forint volt a lopási kár, 2012-ben pedig csak az első félévben eddig közel 110 kábellopás történt, a rongálások helyreállítási költsége pedig megközelítette a 200 millió forintot. Ráadásul a hiányzó kábelek miatt a meglévő hálózat élettartama rohamosan csökken, a túlmelegedések hatása a következő években biztosan jelentkezni fog és üzemzavarokat okoz.

A BKV szakemberei kémvonatokkal is ellenőrzik azokat a helyszíneket, ahol történtek már, vagy nagy valószínűséggel történhetnek ilyen esetek. A kábellopások módja egyébként speciálisan szervezett elkövetői körre utal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.